• پنجشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403060100404
  • خبرنگار : 50649

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس:

آسیب دیدن ۵۰ ترانس برق در سامانه بارشی اخیر/تا این لحظه آبگرفتگی در فارس نداشتیم

آسیب دیدن ۵۰ ترانس برق در سامانه بارشی اخیر/تا این لحظه آبگرفتگی در فارس نداشتیم

ایسنا/فارس مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه امروز هشدار نارنجی هواشناسی در سطح استان اعلام کرده‌ایم، گفت: امروز و تا این لحظه گزارشی از آبگرفتگی در سطح استان نداشتیم.

غلامرضا غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه سامانه بارشی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه وارد استان فارس شده بود، گفت: در این سامانه هشدار قرمز هواشناسی برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه صادر شده بود اما برای امروز، اول شهریورماه هشدار نارنجی هواشناسی داشتیم.

وی افزود: امروز و تا این لحظه گزارشی از آبگرفتگی و سیلاب در سطح استان نداشتیم و بیشترین بارش‌ها در جنوب شرق، جنوب غرب، غرب و مرکز استان داشتیم که بارش‌ها به صورت پراکنده و نقطه‌ای بوده است.

غلامی با بیان اینکه کلیه محورهای مواصلاتی فارس باز است و مشکلی در بخش راه‌ها در استان نداریم، گفت: از شدت شرجی هوا در استان کاسته شده است اما هنوز رطوبت وجود دارد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس در خصوص خسارت ناشی از مونسون نیز گفت: قطعاً در پدیده اخیر خسارت در سطح استان داشتیم اما میزان خسارت و عدد ریالی آن را باید دستگاه مربوطه برآورد کرده و فرمانداری تأیید کند و به ستاد بحران استانداری اعلام کند. قطعاً زیرساخت خیابان‌های مناطق جنوبی نظیر اوز در این سامانه آسیب دیده است و به طور کلی خاصیت باران‌های موسمی آسیب زدن است چرا که باران شدید به صورت لحظه‌ای می‌بارد و همه چیز را در هم می‌نوردد.

وی با بیان اینکه در سامانه کنونی دو روستا در جنت شهر و داراب را به منظور حفظ جان مردم تخلیه کردیم که هنوز این روستاها تخلیه هستند، گفت: در روستای هزار دره سروستان هم در بارش‌های اخیر ۳ منزل به صورت کامل تخریب شدند.

غلامی بیان کرد: مهم‌ترین آسیبی که در این سامانه دیدیم، آسیب به بیش از ۵۰ ترانس برق در سطح استان بوده است که برخی از آن‌ها مربوط به چاه‌های آب شرب مردم بوده است و سوختن این ترانس‌ها هم باعث خاموشی برق هم قطعی آب شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha