• پنجشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۲:۴۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403060100486
  • خبرنگار : 50649

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس:

گروه کاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی استان فارس تشکیل می‌شود

گروه کاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی استان فارس تشکیل می‌شود

ایسنا/فارس مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از تصویب ایجاد گروه کاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ذیل کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان خبر داد.

مرتضی شریفی امشب اول شهریورماه با اشاره به تصویب ایجاد گروه کاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ذیل کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری افزود: مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی یکی از ابزارهای توسعه تجارت خارجی هستند که می‌توانند به تقویت تولید صادرات‌محور و توسعه اقتصادی کشور کمک کنند و زمینه مساعدی را برای رفع موانع توسعه اقتصادی از جمله جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی فراهم کنند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: در همین راستا، موضوع ایجاد گروه کاری مناطق ویژه اقتصادی در نخستین شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی استان که در اسفندماه سال گذشته تشکیل شد، مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت و مقرر شد به منظور بررسی نهایی و تصویب به کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ارجاع شود که خوشبختانه این مقوله در دستور کار نخستین کارگروه موصوف در مرداد ماه سال جاری قرار گرفت و مصوب شد.

شریفی ادامه داد: استان فارس دارای ۷ منطقه ویژه اقتصادی مصوب شامل مناطق ویژه اقتصادی شیراز، لامرد، جهرم، کازرون، لار، فسا و نی‌ریز است که در حال حاضر تنها ۴ منطقه ویژه اقتصادی شیراز، لامرد، جهرم وکازرون فعال هستند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بیان کرد: با توجه به نقش مناطق ویژه اقتصادی در افزایش و توسعه صادرات، ایجاد اشتغال، جذب سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی و افزایش درآمد عمومی از یک سو و لزوم بررسی و رفع مشکلات این مناطق اعم از مناطق فعال و مصوب از سوی دیگر، ایجاد چنین کارگروهی به عنوان یک ضرورت شناخته شد که امیدواریم با یاری خداوند متعال و در سایه برگزاری منظم این جلسات و همچنین حمایت دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی ذیربط، به زودی شاهد رونق بیشتر اقتصادی در مناطق ویژه اقتصادی فعال و تسریع در راه‌اندازی مناطق مصوب باشیم. 

شریفی بیان کرد: بر اساس مصوبات نخستین شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی استان در اسفندماه سال گذشته، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز به عنوان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی استان منصوب و موضوع به کلیه دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد به ویژه نزدیکی به دریا و بنادر جنوبی کشور، تبدیل منطقه ویژه اقتصادی فوق به منطقه آزاد تجاری از اولویت‌های مهم استان در حوزه اقتصادی است که پیگیری متعددی نیز تاکنون در این زمینه صورت پذیرفته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، شریفی در پایان افزود: پس از تصویب گروه کاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در جلسات قبل کارگروه اقتصادی استان، شرح وظایف گروه کاری تدوین و در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان طرح می‌شود که در صورت تصویب در این شورا ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha