• جمعه / ۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403060200752
  • خبرنگار : 50976

امام جمعه موقت شیراز:

مسئولان از فرصت اربعین برای معرفت‌افزایی و وحدت بیشتر استفاده کنند

مسئولان از فرصت اربعین برای معرفت‌افزایی و وحدت بیشتر استفاده کنند

ایسنا/فارس امام جمعه موقت شیراز از مسئولان خواست تا از فرصت اربعین در جهت معرفت‌افزایی، فرهنگ‌سازی و ایجاد وحدت بیشتر میان امت اسلام استفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی امروز ۲ شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز، با اشاره به برگزاری پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی بیان کرد: امیدواریم در این کنگره عظیم اربعین حسینی علاوه بر برکات زیاد برای مسلمان و آزادگان سراسر دنیا، مسئولان هم از این فرصت در جریان معرفت‌افزایی، فرهنگ‌سازی و وحدت‌بخشی امت اسلام استفاده و بهره‌برداری بیشتری ببرند.

وی ادامه داد: در سازمان‌ها و ارگان‌های متعددی برای جاماندگان از اربعین حسینی برای روز اربعین برنامه‌های بسیار مهمی تدارک دیده شده است.

محمودی در ادامه سخنان خود با اشاره به معرفی کابینه دولت چهاردهم گفت: همه ما در مناظرات و برنامه تلویزیونی ایام انتخابات دیدیم که رئیس جمهور با توجه به مطالعات و حفظ نهج‌البلاغه به نهج‌البلاغه تمسک می‌کردند. امیدواریم که این تمسک و اطلاعات ایشان از نهج‌البلاغه منشور مدیریت و عملکرد ایشان در طول این 4 سال قرار گیرد.

وی در رابطه با کارایی و کاربردی تقوا در نظام اجتماعی، بیان کرد: تقوای مالی؛ یکی از عوامل اختلال در نظام اقتصادی ربا است که متأسفانه بعضی مواقع بلای خانمان‌سوز اقتصاد جامعه ما می‌شود. بعضی مواقع برخی به اسم شرکت و سازمان اسلامی تخطی می‌کنند و مسیر انحرافی و مخرب ربا را در پیش می‌گیرند که این شدیدا مورد مذمت و ملامت شرع مقدس است. 

محمودی ادامه داد: دومین قسمت از تقوا، تقوای در خانواده است. باید در خانه‌های خود صاحب تقوا باشیم، در نوع تعامل‌هایمان در بین اعضای خانواده تقوا پیشه کنیم، در هنگام بروز بعضی از چالش‌ها آرامش داشته باشیم و حقوق زنان را خانه رعایت کنیم. تقوای بعدی که مورد تاکید شرع مقدس هست تقوای سیاسی و اجتماعی است‌.

وی گفت: در روایات آمده است که در عصر غیبت، باید همراه کسی باشیم که شبیه‌ترین فرد به معصومین باشد. . به همین دلیل ادله عقلی می‌گوید که در عصر غیبت باید با علمای دین که کارشناسان دین هستند و در راس مجتهدین در عصر حاضر باید با مقام عظمای ولایت فقیه باشیم تا اینکه با این مشکلاتی که سر راه ما ایجاد می شود دست و پنجه نرم کنیم و به سلامت عبور ‌کنیم. 

محمودی در خصوص آخرین مورد تقوا تصریح کرد: آخرین مورد، تقوا در قضاوت است. در قضاوت و داوری در تمامی اقوام و اقسام داوری باید تقوا را پیشه کنیم.

وی هم چنین با اشاره به مسئله فلسطین، تصریح کرد: در یازدهمین ماه از شروع طوفان‌الاقصی هستیم. در یک جنگ بسیار نابرابر رژیم تروریستی و کودک کش صهیونیستی بر علیه عده‌ای از مردم، کودکان و زنان آزاد است و این رژیم جنایتکار در بمباران اخیر از سلاح‌های ممنوعه استفاده کرد، یعنی آخرین سلاح‌هایی که ساخت آمریکا و متحدانش بود که در کنوانسیون‌های بین‌المللی نظامی در جنگ‌های شهری استفاده از آن‌ها ممنوع است ولی اسرائیل با حمایت دولت جانی و تروریستی آمریکا از این سلاح ها استفاده می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha