• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403041912948
  • خبرنگار : 71588

اسموتریچ: معامله تبادل اسرا منجر به شکست اسرائیل می‌شود

اسموتریچ: معامله تبادل اسرا منجر به شکست اسرائیل می‌شود

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که معامله تبادل اسرا منجر به شکست و تحقیر کابینه این رژیم و پیروزی «یحیی السنوار» رهبر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نوار غزه، در آینده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «معامله تبادل اسرا به شکست و تحقیر دولت اسرائیل و پیروزی یحیی السنوار در آینده منجر خواهد شد.»

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، وی خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «آقای نخست وزیر این پیروزی مطلقی که شما وعده داده بودید، نیست بلکه شکست مطلق است. ما هرگز بخشی از معامله تسلیم شدن در برابر حماس نخواهیم شد.»

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی همچنین تصریح کرد: «اسرائیلی‌ها و نیروهای ارتش و نیروهای ذخیره خواستار پیروزی هستند و ما نباید آنها را ناامید کنیم و نباید دولت را در معرض خطر قرار دهیم.»

پیشتر روزنامه عبری هاآرتص فاش کرد، شخصیت‌های نظام سیاسی رژیم صهیونیستی، از جمله اعضای ارشد حزب لیکود احتمال امضای توافق تبادل اسرا توسط نخست‌وزیر را بعید می‌دانند.

این سیاستمداران صهیونیست معتقد هستند فشاری که «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی علیه اجرای این توافق اعمال می‌کنند، بسیار زیاد است و در صورت موافقت با چنین توافقی کابینه را سرنگون خواهند کرد.

هاآرتص به نقل از این مقامات نوشت: نتانیاهو هنوز از این ۲ نفر نخواسته است که درباره جدیت تهدیدات خود توضیح دهند، شاید دلیل آن این باشد که مذاکرات میان اسرائیل و حماس که در روزهای آینده ادامه خواهد داشت، هنوز به پایان نرسیده است.

در طول ماه‌های گذشته، میانجی‌های قطری و مصری به دنبال پر کردن شکاف و دستیابی به توافق بودند، اما با توجه به شکاف بزرگ میان ۲ طرف (حماس و رژیم صهیونیستی)، به‌ویژه با اصرار اشغالگران بر ادامه جنگ پس از تکمیل توافق و مخالفت مقاومت با این ایده، این امر محقق نشد. در ماه مه گذشته، حماس با پیشنهاد میانجی مصری موافقت کرد و صراحتاً آن را اعلام کرد، اما کابینه رژیم اشغالگران به ریاست بنیامین نتانیاهو این پیشنهاد را رد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha