• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 1403060301350
  • خبرنگار : 71635

فراخوان شانزدهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش کانون منتشر شد

فراخوان شانزدهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش کانون منتشر شد

فراخوان شانزدهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «با همدلی بیاندیش، با مسأله‌شناسی عمل کن» منتشر شد.

به گزارش ایسنا، هم‌زمان با هفته پژوهش در آذر ۱۴۰۳ ویژه‌برنامه هفته پژوهش برای اعضا، کارشناسان، مربیان و پژوهش‌گران آزاد برگزار می‌شود. هدف اصلی این برنامه «توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش» است تا از این طریق بتوان برای روزآمدسازی و بهبود کمی و کیفی فعالیت‌های کانون با توجه به سیاست‌های مخاطب‌محوری، نوجوان‌محوری، مرکزمحوری در زمینه فعالیت‌های پژوهش پایه و فعالیت‌های علمی گام برداشت.

همچنین با برگزاری چنین برنامه‌هایی زمینه ارتقای فعالیت‌های پژوهشی را در کانون ایجاد و فرصت مناسبی برای اشاعه و کاربست پژوهش‌های بنیادی و به‌خصوص پژوهش‌های کاربردی فراهم آورد.

از دیگر اهداف این برنامه معرفی پژوهش‌گران برتر و تقویت سازوکارهای انگیزشی و تقویت نگاه جستجوگری و فعالیت‌های پژوهش محور در بین کودکان و نوجوانان در کانون است.

بر اساس این خبر قالب آثار پژوهشی ارسالی این ویژه‌برنامه شامل «جستارنویسی»، «مقاله‌های علمی‌پژوهشی»، «پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری»، «گزارش‌های اقدام‌پژوهی» و «پژوهش اعضا» می‌شود.

بهبود کمی و کیفی فعالیت‌های کانون با توجه به راهبردهای مدیرعامل و سیاست‌های معاون فرهنگی؛ روزآمدسازی فعالیت‌ها و اقدام‌ها از طریق پژوهش‌های کاربردی؛ کمک به ارتقای فعالیت‌های پژوهشی در کانون؛ ایجاد زمینه مناسب برای اشاعه و کاربست پژوهش‌های بنیادی و به‌ویژه پژوهش‌های کاربردی؛ معرفی پژوهش‌گران برتر و تقویت سازوکارهای انگیزشی این فعالیت در کانون و تقویت نگاه جستجوگری و فعالیت‌های پژوهش‌محور در بین کودکان و نوجوانان از دیگر اهداف برگزاری شانزدهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش است.

محورهای اصلی موضوعی مقاله‌های پژوهشی عبارت است از: مخاطب‌پژوهی؛ روش‌شناسی مخاطب‌شناسی؛ مخاطب‌شناسی و فن آوری؛ نوآوری(هوش مصنوعی)؛ مخاطب‌شناسی و رسانه و ارتباطات؛ مخاطب‌شناسی و آموزش، مخاطب‌شناسی و گفتمان‌سازی راهبردی، مخاطب‌شناسی و بازارپردازی، مخاطب‌شناسی و اوقات فراغت و مخاطب‌شناسی و بهره‌وری.

محورهای جنبی نیز شامل سواد خواندن، زبان و ادبیات فارسی (گلستان سعدی)، فابک (فلسفه اسلامی برای کودکان و نوجوانان)، کانون و خانواده، فعالیت‌های علمی از جمله نجوم، زیست شناسی، هوا فضا، میکرو الکترونیک و ... و بازی‌های پژوهشی می‌شود.

مهلت ارسال اصل مقاله‌ها، گزارش اقدام‌پژوهی، پایان‌نامه و رساله، پژوهش اعضا و جستارنویسی اول آبان ۱۴۰۳ است و داوری و اعلام نتایج ۱۰ آذر ۱۴۰۳ انجام خواهد شد. ‌برنامه هفته پژوهش نیز هفته سوم آذر برگزار می‌شود.

اعضای مراکز، مربیان و کارشناسان کانون و علاقه‌مندان حوزه کودک اعم از نویسندگان، پژوهشگران، مربیان، معلمان، دانشجویان، اولیای تربیتی و ... می‌توانند در این ویژه‌برنامه شرکت کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی تهران، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره‌کل آموزش و پژوهش کانون، دبیرخانه ویژه‌برنامه‌های هفته پژوهش (دوره شانزدهم - ۱۴۰۳) و یا نشانی الکترونیکی kanoon.pazhuhesh@gmail.com ارسال کنند.

بنا بر اعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، همچنین شرکت‌کنندگان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارتباط با دبیرخانه با شماره ۰۲۱۸۸۹۷۱۳۷۹ تماس بگیرند.

برای دسترسی به شیوه‌نامه شانزدهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش کانون اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha