• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403041912919
  • خبرنگار : 71516

درخواست وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای هدر ندادن فرصت معامله تبادل اسرا با حماس

درخواست وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای هدر ندادن فرصت معامله تبادل اسرا با حماس

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از کابینه این رژیم خواست از فرصت کنونی برای معامله تبادل اسرا با جنبش حماس استفاده کند.

به گزارش ایسنا، ‏«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دوشنبه در دیدار با خانواده اسرا گفت: نهاد امنیتی معتقد است که آزادی اسرا هدف اصلی است که باید برای آن تلاش کنیم. باید هر کاری که می‌توانیم برای استفاده از فرصت کنونی انجام دهیم.

طبق گزارش سما، گالانت مدعی شد: فشار نظامی در غزه شرایطی را ایجاد کرده است که می‌توان از طریق آن برای معامله تبادل اسرا با حماس گام برداشت.

وی افزود: نهاد امنیتی می‌داند که جنگ را چگونه متوقف کند و بر حسب نیاز چگونه در هر مکانی در غزه آن را ازسر بگیرد. ما باید اکنون از فشار نظامی برای معامله تبادل اسرا استفاده کنیم.

قرار است طی روزهای آینده مذاکرات غیر مستقیم میان رژیم صهیونیستی و حماس با میانجی‌گری مصر و قطر برای تبادل اسرا و آتش بس در غزه ازسر گرفته شود.

در این راستا هیأت رژیم صهیونیستی با ریاست «رونین بار» رئیس شاباک برای ادامه این مذاکرات به مصر رفت.

یک هیأت آمریکایی با ریاست «ویلیام برنز» مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز وارد قاهره شد.

در این راستا رسانه‌های عبری نسبت به مخالفت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با معامله تبادل اسرا به دلیل نگرانی وی نسبت به استعفای برخی وزرای تندرو و انحلال کابینه‌اش هشدار می‌دهند.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی درباره بیانیه اخیر دفتر نتانیاهو و شروط وی درباره معامله تبادل اسرا با حماس اعلام کرد: روسای نهاد امنیتی و تمام شرکت کنندگان در مذاکرات تبادل اسرا به دفتر نتانیاهو در قدس رسیدند اما قبل از آغاز نشست، دفتر نتانیاهو شروط خود را درباره معامله تبادل اسرا با حماس اعلام کرد. منابعی در نهاد امنیتی نگران این هستند که نتانیاهو به دلیل ترس از انحلال کابینه‌اش مانع این معامله شود.

وزرایی مثل «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی تهدید کرده‌اند در صورت امضای معامله تبادل اسرا با حماس از کابینه نتانیاهو استعفا می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha