• دوشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۲۳:۲۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403041812824
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی خبر داد

اعتراف سارق به ۱۶ فقره سرقت محتویات داخل خودرو در تبریز

اعتراف سارق به ۱۶ فقره سرقت محتویات داخل خودرو در تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی از دستگیری سارق حرفه‌ای و سابقه دار محتویات داخل خودرو با ۱۶ فقره سرقت به ارزش ۲ میلیارد ریال در تبریز خبر داد.

سرهنگ محمدتقی سلطانی در تشریح جزییات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات داخل خودرو در سطح شهر تبریز، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی با بیان این که تمامی سرقت ها به روش تخریب قفل درب خودرو ها بوده افزود: کارآگاهان با اقدامات اطلاعاتی گسترده و استخراج تصاویر سارق از دوربین های مدار بسته محل های وقوع سرقت در نهایت موفق به شناسایی متهم سابقه دار به هویت معلوم شدند و پس از اخذ مجوز از مرجع قضایی طی یک عملیات منسجم پلیسی متهم را دستگیر و جهت انجام تحقیقات تکمیلی و کشف زوایای پنهان جرم به پلیس آگاهی استان دلالت شد.

وی عنوان داشت : در تحقیقات اولیه کارآگاهان ، متهم از قبول اتهام خودداری و اذعان داشت که مرتکب بزه نشده است اما با توجه به سوابق قبلی متهم و دلایل مستند و مستدل موجود در پرونده، نهایتا متهم لب به اعتراف گشوده و اظهار داشت: با پرسه زنی در خیابان‌ها و کوچه های خلوت خودرو های پارک شده را شناسایی و با استفاده از شاه کلید و تخریب درب خودرو ها اقدام به سرقت محتویات داخل خودرو می‌کردم.

سرهنگ سلطانی خاطر نشان شد : در نتیجه بنا به اقرار متهم مجموعا به ۱۶ فقره سرقت قطعات خودرو معترف و با راهنمایی متهم بازسازی صحنه های سرقت انجام و ارزش ریالی پرونده های مکشوفه دو میلیارد ریال بر آورد شده است که پرونده به همراه متهم جهت ادامه دادرسی تحویل مرجع قضایی گردید و با صدور قرار تامین کیفری متناسب روانه زندان شد.

رئیس پلیس آگاهی استان در پایان از شهروندان خواست: ضمن توجه به هشدارهای انتظامی و تجهیز وسایل نقلیه خود به سیستم های ایمنی از بجا گذاشتن اسناد، اوراق بهادار، وجه نقد و اشیا قیمتی داخل خودرو حین ترک آن در اماکن عمومی جدا خودداری کنند.

دستگیری سارقان در مراغه

سرهنگ توحید فارسی در تشریح این خبر گفت: در پی چند فقره سرقت خودرو در سطح شهرستان موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ قرار گرفت.

 وی افزود: با تلاش بی وقفه شبانه روزی و با انجام اقدامات فنّی و رصد اطلاعاتی و با هماهنگی قضایی سارق سابقه دار در حین رانندگی یک دستگاه خودرو پراید پلاک مخدوش دستگیر و به مقرّ پلیس منتقل شدند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: متهم در بازجویی های فنّی به عمل آمده با مشاهده اسناد و مدارک به دست آمده و بازسازی صحنه تاکنون به ۴ فقره سرقت خودرو در مراغه اعتراف و تعداد یک دستگاه خودرو مسروقه (پراید پلاک مخدوش) کشف و  با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

 سرهنگ فارسی در پایان با بیان اینکه در ارتقای سطح امنیت نیاز به مشارکت همگانی داریم، گفت: پارک خودرو در نقاط خلوت و عدم استفاده از تجهیزات ایمنی و بازدارنده زمینه ساز سرقت هستند که پیشگیری از این موارد باید مورد توجّه شهروندان قرار بگیرد و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ و تقدیر و پیشنهادات خود را به شماره تلفن ۱۹۷ گزارش نمایند,

 سرهنگ حسن رفیعی از فوت راکب موتورسوار ۱۷ساله بر اثر برخورد با خودرو در بخش کندوان شهرستان میانه خبر داد و در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اعلام یک فقره تصادف موتورسیکلت با یک دستگاه کامیون در بخش کندوان حوالی روستای دلیقیز، بلافاصله ماموران پلیس به همراه یگان های امدادی جهت بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

  این مقام انتظامی تصریح کرد: با حضور ماموران و عوامل امدادی در محل حادثه مشخص شد، یک دستگاه موتورسیکلت با کامیون برخورد کرده که در اثر این حادثه راکب ۱۷ساله موتورسیکلت در دم فوت می نماید.

 فرمانده انتظامی شهرستان خاطرنشان کرد: رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از بروز این گونه حوادث تلخ پیشگیری می کند لذا از رانندگان عزیز درخواست می شود تا این قوانین را با جدیّت تمام مورد توجه قرار دهند.

دستگیری سارقان خانه باغ‌ها در مراغه

سرهنگ توحید فارسی فرمانده انتظامی شهرستان مراغه از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای خانه باغ ها با ۱۳ فقره سرقت خبرداد و در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از خانه باغ ها در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام کارهای اطلاعاتی و تحقیقاتی فنی پلیسی و تعقب ومراقبتهای شبانه روزی ۲ سارق سابقه دار را در این خصوص دستگیر و به پلیس آگاهی دلالت دادند.

وی بیان داشت: سارقان در بازجویی های فنی اولیه به ۱۳ فقره سرقت از خانه باغ ها روستاهای شهرستان اعتراف و از مخفیگاه آنها اقلام قابل مسروقه قابل توجهی از قبیل دینام و کف کش و سم پاش کشف شد.

سرهنگ فارسی با بیان اینکه متهمین پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، به شهروندان توصیه کرد: از قراردادن اموال و وسایل باارزش در مواقعی که از خانه باغ ها استفاده نمی‌نمایند خودداری نموده و با اقدامات پیشگیرانه از جمله استفاده از دوربین های مدار بسته و حفاظ محکم درب ها، فرصت سرقت را از سارقان سلب کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰و تقدیر و پیشنهادات خود را به شماره تلفن ۱۹۷گزارش نمایند.

توقیف خودروی حامل محموله قاچاق

سرهنگ علی اسدیان فرمانده انتظامی شهرستان مرند از توقیف یک دستگاه خودروی کامیون حامل محموله کالاهای خارجی قاچاق و کشف انبار احتکار کالای قاچاق به ارزش ۱۱ میلیارد ریال خبر داد.

وی بیان داشت: ماموران مبارزه با قاچاق کالا وارز شهرستان مرند در راستای مقابله با قاچاق کالا حین بازرسی خوروهای عبوری به بار داخل یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

اسدیان افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی قسمت بار خودر را مورد بازرسی قرار دادند که در نتیجه مقدار ۴ هزار کیلو گرم بادام زمینی خارجی قاچاق را کشف کردند.

وی با بیان اینکه راننده خودرو فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی بوده و این اقلام را به صورت قاچاق تهیه کرده بود گفت: در ادامه این ماموریت در بازرسی از انبار کالای فرد مذکور مقدار ۶ هزار کیلو گرم بادام زمینی دیگر که بصورت غیر قانونی احتکار شده بود کشف وضبط و انبار مورد نظر پلمب شد.

وی تصریح کرد: برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه ارزش مجموع کالای مکشوفه ۱۱ میلیارد ریال بوده که کالای قاچاق به همراه یک نفر شریک کالا به مرجع قضائی معرفی و از شهروندان درخواست می‌شود درصورت آگاهی از هرگونه فعالیت مجرمانه در زمینه قاچاق کالا موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا با متخلفان در اسرع وقت برابر قانون برخورد شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha