• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403060301628
  • خبرنگار : 50627

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

همه اقشار جامعه به شهید مهدی باکری علاقه دارند

همه اقشار جامعه به شهید مهدی باکری علاقه دارند

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی به ارادت و احترام خاص کشورهای خارجی به شهید مهدی باکری تاکید کرد و افزود: ارتشی، سپاهی، بسیجی و تمام اقشار جامعه حتی کشورهای خارجی با توجه به کتاب های ترجمه شده از خاطرات و زندگی‌نامه مهدی باکری به این شهید بزرگوار علاقه دارند.

امیر دریادار دوم رضا عباسی روز شنبه سوم شهریورماه در آیین اهدا اقلام و وسایل شخصی سردار سرلشگر شهید مهدی باکری به موزه دفاع مقدس استان گفت: ما قصد داریم در موزه دفاع مقدس تبریز انتقال دهنده اقدامات، شجاعت و رشادت آذربایجانی‌ها خط‌شکن دفاع مقدس باشیم. 

وی از حسن اعتماد خانواده شهید مهدی باکری به موزه دفاع مقدس استان ابراز قدردانی کرد و گفت: ما قدردان خانواده شهید باکری هستیم که دست‌نوشته، اسناد، لباس و وسایل شخصی این شهید بزرگوار را به موزه اهدا کردند.

وی راهپیمایی اربعین حسینی را رزمایش معنوی و مذهبی دانست و گفت: اگر وظیفه خطیر و سنگین تبیین حضرت زینب(س) نبود، اهداف واقعه عاشورا برای نسل های دیگر منتقل نمی‌شد و عظمت کربلای امام حسین(ع) و یاراناش در آنجا دفن می‌شد.

عباسی ادامه داد: موزه دفاع مقدس حامل پیام تبیینی دفاع مقدس و جبهه مقاومت بوده و موزه دفاع مقدس تنها عکس، فیلم های تاریخی، ادوات و تجهیزات جنگی نیست بلکه ما باید ارزش، آرمان و عقاید دفاع مقدس را به تمام اقشار جامعه تبیین و منتقل کنیم.

حاجیه خانم صفیه مدرس، همسر شهید مهدی باکری نیز در این مراسم به انتقال ارزش، اهداف، آرمان، عقاید و راه شهدای هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: امیدواریم نسل جوانان و نوجوانان که با تهاجم فرهنگی مواجه هستند از راه شهدا جدا نشوند.

به گزارش ایسنا در این مراسم با حضور سردار عباسقلی‌زاده فرمانده سپاه عاشورا و جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی از خانواده مدافع حرم شهید حامد جوانی تجلیل بعمل آمد.

وسایل و اشیای شهید باکری شامل لباس، کیف‌های شخصی، دست نوشته‌ها، متون سخنرانی، اسناد از جمله سند ازدواج، کارنامه‌های تحصیلی، نکات سخنرانی، دعاها و قرآن همراه شهید مهدی باکری است.

همه اقشار جامعه به شهید مهدی باکری علاقه دارند

همه اقشار جامعه به شهید مهدی باکری علاقه دارند

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha