• دوشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403041812230
  • خبرنگار : 50534

انرژی خورشیدی هزینه‌های تولید و انتقال برق را کاهش می‌دهد

انرژی خورشیدی هزینه‌های تولید و انتقال برق را کاهش می‌دهد

ایسنا/زنجان کارشناس حوزه برق و انرژی گفت: استفاده از انرژی خورشیدی باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی شده و هزینه‌های حاصل از تولید و انتقال نیز کاهش می‌یابد.

باقر الله‌وردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه نقش انرژی در اقتصاد جهانی اهمیت موضوع انرژی را بیش از پیش نمایان کرده است، افزود: انرژی خورشیدی منبع انرژی تجدیدپذیر بوده و یکی از شناخته شده‌ترین حقایق در زمینه انرژی خورشیدی این است که یکی از منابع انرژی پاک و سبز به‌شمار می‌آید. 

وی با بیان اینکه برقی که از پنل‌های خورشیدی بدست می‌آید باعث استقلال برق می‌شود، ادامه داد: برای انتقال برق از نیروگاه‌های برق به سمت مصرف‌کنندگان نیاز به یک شبکه گسترده است تا این امر انجام شود. برای این انتقال چون مسافت طولانی است باعث اتلاف در برق شده و پنل‌های خورشیدی مورد استفاده روی سقف خانه‌ها به دلیل فاصله بسیار کم این معضل را ندارد و بسیار بهینه محسوب می‌شود.

الله‌وردی با بیان اینکه انرژی خورشیدی یکی از راه‌های عالی برای کاهش میزان کربن از زندگی بشر است، اظهار کرد: روند توسعه فناوری انرژی خورشیدی از دهه ۴۰ مورد توجه سیاستمداران ایرانی قرار گرفت، اما اولین اتفاق جدی در انتهای دهه ۶۰ در کشور به وقوع پیوست.

این کارشناس تشریح کرد: سلول خورشیدی برای دریافت انرژی خورشیدی و تبدیل آن به الکتریسیته در پنل خورشیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد، پنل‌های خورشیدی‌ که برای تأمین انرژی الکتریکی بر روی بام منازل قرار گرفته و یا پنل‌های مورد استفاده در نیروگاه‌های خورشیدی، همگی از سلول خورشیدی ساخته شده‌اند.

وی با بیان اینکه با اتصال چندین سلول به یکدیگر پنل خورشیدی ساخته می‌شود، افزود: سلول‌های خورشیدی دارای سطحی صاف، براق و رنگی تیره هستند. 

 او با اشاره به اینکه هر سلول خورشیدی شامل همه قطعات لازم برای تبدیل انرژی خورشیدی و تولید الکتریسیته می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورت استفاده از انرژی خورشیدی برای مصارف شخصی خود می‌توان هزینه‌های پرداختی خود برای خریداری برق را کاهش داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha