• جمعه / ۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403060200658
  • خبرنگار : 50167

استاندار زنجان:

تلاش برای بهره‌وری بیشتر در حوزه کشاورزی زنجان انجام خواهد شد

تلاش برای بهره‌وری بیشتر در حوزه کشاورزی زنجان انجام خواهد شد

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: در استان زنجان در حوزه کشاورزی همه انرژی خود را در مسیر بهره‌وری خواهیم گذاشت.

محسن افشارچی ظهر امروز (جمعه ۲ شهریور ماه) در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه که در مصلای زنجان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: در آستانه هفته دولت تشکیل دولت چهاردهم را تبریک عرض کرده و امیدواریم این دولت، دولت گشایش‌های بیشتر باشد.

وی با بیان اینکه هفته دولت امسال، به دلیل شهادت خادم مردم حال و هوای خاصی دارد، افزود: طی سه سال گذشته تلاش‌ها و گشایش‌هایی رخ داد که به دلیل تلاش مرحوم رئیسی بود که تلاش این شهید بزرگوار، سایر مسئولان را نیز به تلاش وامی‌داشت.

استاندار زنجان در ادامه با ارائه عملکرد در حوزه‌های مختلف، با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۰ هزار و ۴۰۰ فقره وام ازدواج در استان داده شده است، گفت: حدود هزار و ۱۰۰ نفر نیز در صف دریافت وام قرار دارند.

افشارچی با بیان اینکه دولت وظیفه دارد از کسانی که می‌خواهند برای خود و مردم اشتغال ایجاد کنند، حمایت کند، گفت: توسعه در حوزه بهداشت و درمان، یکی دیگر از وظایف دولت است.

وی با بیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری و ایجاد کارخانجات و مراکز صنعتی را بالا بردیم به طوری که در سال‌های گذشته ۲.۱ همت سرمایه‌گذاری شده بود ولی در سال ۱۴۰۲ به ۱۹ همت رسیده است، افزود: ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب در زنجان نیز از سال گذشته افزایش داشته است.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به افتتاح یک نیروگاه در هفته دولت امسال، گفت: احیاء کارخانه‌های راکد و کمک به صنایع و معادن، یکی از وظایف دولت است و  در حوزه فضای کسب‌وکار استان زنجان جزو استان‌های برتر بوده و این روند ادامه خواهد داشت.

افشارچی با بیان اینکه امید است طی یک الی ۲ سال آینده جوان بیکاری در استان زنجان وجود نداشته باشد، ادامه داد: از لحاظ تأمین منابع مالی برای جوانانی که می‌خواهند اشتغال ایجاد کنند، صندوقی ایجاد شده است که در این حوزه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به جوانان دانش‌بنیان وام داد شده است.

او با بیان اینکه در استان زنجان مشکل آب داریم بنابراین کشاورزی ما باید از لحاظ مصرف آب، صرفه‌جویی کند و بیشترین آورده را داشته باشد، افزود: باید الگوی کشت را در استان تغییر داده و به سمت کشت محصولات کم‌آب برویم.

استاندار زنجان با بیان اینکه در استان زنجان در حوزه کشاورزی همه انرژی خود را در مسیر بهره‌وری خواهیم گذاشت، گفت: ۲ میلیارد مترمکعب در استان زنجان آب مصرف می‌شود که ۱.۷ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی است، باید تلاش شود از آب‌های سطحی استفاده کنیم. در این راستا سد مراش تا آخر امسال آبگیری خواهد شد و مشکل محیط زیستی سد مشمپا حل شده که اگر تمام شود، آب زنجان را تامین خواهد کرد.

استاندار زنجان با بیان طی یک سال گذشته ۲ سی‌تی‌اسکن جدید و ماموگرافی و دستگاه‌های متنوع پزشکی برای استان خریداری شده است، گفت: با تلاش‌های انجام شده در حوزه درمان یک کلینیک ویژه در ابهر، مرکز دیالیز در ایجرود راه‌اندازی شده و تخت به بیمارستان آیت‌الله موسوی افزوده شده است.

افشارچی با بیان اینکه اتفاقات مثبتی برای تأمین مالی دهیارها انجام شده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۲ هزار وام اشتغال‌زایی و صنعت داده شده و وام‌های فرزندآوری نیز ارائه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha