• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403060301100
  • خبرنگار : 71610

شهید و زخمی شدن چندین فلسطینی دیگر در روز ۳۲۳ جنگ/ صدور دستور تخلیه چند منطقه

شهید و زخمی شدن چندین فلسطینی دیگر در روز ۳۲۳ جنگ/ صدور دستور تخلیه چند منطقه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در سیصد و بیست و سومین روز از جنگ، درحال ادامه دادن به بمباران مناطق مختلف نوار غزه هستند؛ حملاتی که تعداد زیادی شهید و مجروح بر جای گذاشته است.

به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت خود در نوار غزه، خانه خانواده «کلخ» در محله «الامل» واقع در غرب «خان‌یونس» را هدف قرار داد.

طبق این گزارش، این حمله تاکنون دست‌کم ۱۱ شهید برجای گذاشته است. ۲ تن از شهدای این حمله کودک و یک نفر دیگر زن هستند.

طبق گزارش خبرگزاری شهاب، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی همچنین برج‌های «عین جالوت» در اردوگاه «النصیرات» واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کردند. این حمله نیز دست‌کم چهار شهید و چندین زخمی برجای گذاشته است.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین با انجام چند حمله توپخانه‌ای مناطقی را در شرق اردوگاه «جبالیا» در شمال نوار غزه»، شرق «دیرالبلح» و روستای «المصدر» در مرکز این باریکه را هدف قرار داد.

اشغالگران در ادامه جنایات امروز خود با پهپاد چادرهای آوارگان در نزدیکی خیابان «صلاح الدین» واقع در شرق دیرالبلح را هدف قرار دادند و چند فلسطینی از جمله ۲ زن را زخمی کردند.

همزمان با تداوم حملات، ارتش رژیم صهیونیستی ابلاغیه‌هایی را برای تخلیه چند منطقه در شمال نوار غزه منتشر کرد.

شهید و زخمی شدن چندین فلسطینی دیگر در روز ۳۲۳ جنگ/ صدور دستور تخلیه چند منطقه
اهالی غزه درحال تخلیه خانه‌های خود

ارتش رژیم صهیونیستی در این ابلاغیه‌ها خواستار تخلیه مناطق «السلاطین»، «العطاطره»، «السیفا»، «الکرامه» و «غبن» به منظور فراهم کردن مقدمان هدف قرار دادن این مناطق شد.

خطر شیوع فلج اطفال

در سایه تداوم جنایات رژیم صهیونیستی سازمان ملل نیز اعلام کرد تأخیر در آتش‌بس غزه خطر شیوع فلج اطفال را افزایش می‌دهد.

در همین راستا، «فیلیپ لازارینی» کمیسر آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد: ما از پایان اوت واکسیناسیون کودکان غزه در برابر فلج اطفال را آغاز خواهیم کرد.

لازارینی درباره فلج شدن یک نوزاد ۱۰ ماهه در غزه به دلیل فلج اطفال صحبت کرد و توضیح داد که این مورد اولین مورد در نوار غزه در بیش از ۲۵ سال گذشته است.

 ۱۲ نظامی در تله مقاومت گرفتار شدند

همزمان با حملات رژیم صهیونیستی، ارتش این رژیم اذعان کرد که یک نظامی در پی انفجار یک تله در محاه «الزیتون» در غزه کشته و هفت تن دیگر در این حادثه زخمی شده‌اند.

این درحالی است که رادیو ارتش و سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش دادند که ۱۲ نظامی در این حادثه مورد هدف قرار گرفته‌ شدند که یکی از آنها به هلاکت رسیده و حال چهار تن از آن‌ها نیز بسیار وخیم گزارش شده است.

شهید و زخمی شدن چندین فلسطینی دیگر در روز ۳۲۳ جنگ/ صدور دستور تخلیه چند منطقه
شکار نظامیان صهیونیست

در همین راستا، گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس مسئولیت این عملیات را برعهده گرفت.

در بیانیه القسام آمده است: رزمندگان ما با انجام یک کمین ترکیبی موفق شدند چند خودرو دشمن در اطراف کارخانه «ستار» در جنوب محله الزیتون در شهر غزه را با راکت‌های «الیاسین ۱۰۵» هدف قرار دهند.

شاخه نظامی حماس اعلام کرد: همزمان با فرار نظامیان دشمن به سمت یک خانه که از قبل بمب گذاری شده بود، این خانه از راه دور منفجر شد و نظامیان دشمن کشته و زخمی شدند.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

با گذشت ۳۲۳ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، رزمندگان مقاومت همچنان ضربات سنگینی را به اشغالگران وارد می‌کنند و با تغییر روش‌های مبارزه خود، کمین‌های پیچیده و جنگ چریکی علاوه بر وارد کردن دشمن به یک جنگ فرسایشی، ارتش رژیم اشغالگر را سردرگم کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha