• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403040603372
  • خبرنگار : 71951

امام جمعه ورامین:

غدیر اثبات حقانیت و سند معتبر امتداد ولایت انبیا و اولیا الهی است

غدیر اثبات حقانیت و سند معتبر امتداد ولایت انبیا و اولیا الهی است

ایسنا/تهران امام جمعه ورامین در بازدید از برنامه‌های فرهنگی غدیر در شهرستان بیان کرد: غدیر اثبات حقانیت و سند معتبر امتداد ولایت انبیا و اولیا الهی است.

حجت الاسلام مجتبی عزیزی در حاشیه بازدید از غرفه‌های مردمی غدیر به خبرنگار ایسنا گفت: انسان از دیدن این همه عرض ارادت به ساحت مقدس اهل بیت(ع) به خود می‌بالد و قطعا این عرض ارادت‌ها جوشش مودت و دوستی به امیر المومنین علیه السلام است و باید قدردان کسانی باشیم که برای برپایی این مراسم زحمت کشیده‌اند و این نشان می‌دهد شیعه در جهان دارای چه جایگاه مهمی است.

وی افزود: غدیر اثبات حقانیت و سند معتبر امتداد ولایت انبیا و اولیا الهی است و اگر بتوانیم ما پیام این حقیقت الهی را در جامعه ساری و جاری کنیم توانسته‌ایم برای حفظ جایگاه ولایت و امامت برای امت خودمان قدمی تاریخی و ماندگار برداریم تا از کنار این کار بزرگ حق مطلب این واقعه را ادا کنیم.

غدیر اثبات حقانیت و سند معتبر امتداد ولایت انبیا و اولیا الهی است

امام جمعه شهرستان ورامین به کارهای خوب سال‌های اخیر برای بزرگداشت و احیاء غدیر اشاره و بیان کرد: خوشبختانه در جهت احیا و بزرگداشت این عید بزرگ الهی قدم‌های خوبی برداشته شده است و هم به جهت کمی و هم کیفی این مراسم سال به سال رشد چشمگیری داشته است و از همه مهمتر این که خود مردم متولی برگزاری این مراسم در سراسر کشور شده‌اند و در دنیا این مقوله بی‌نظیر است که خود مردم برای برگزاری یک جشن مذهبی دست به چنین حرکت عظیمی بزنند و خودشان حماسه آفرینی کنند.

وی در پایان گفت: در جهت فرهنگی و مذهبی شاهد تحول چشمگیری برای غدیر هستیم و می‌توان به جرأت گفت که اکنون مردم پیام بزرگ غدیر را درک کرده‌اند که این چنین خودشان به صحنه آمده‌اند و می توان با تقویت و ایجاد بستر مناسب آگاهی مردمی را بیش از پیش ارتقا داد و در این زمینه وظیفه دستگاه‌های فرهنگی بسیار حساس و دارای اهمیت است که بتوان جامعه اسلامی ایران را به سمت اجرای پیام غدیر سوق داد تا ان‌شاءالله با ظهور منجی واقعی ما انسان‌ها یعنی حضرت حجت سلام‌لله علیها درک مبانی غدیر را در تمامی ابعاد بصورت عملی شاهد باشیم.

غدیر اثبات حقانیت و سند معتبر امتداد ولایت انبیا و اولیا الهی است

 حجت الاسلام حسنی مسئول برگزاری این جشن در شهرستان ورامین نیز به خبرنگار ایسنا گفت: جشن خیابانی غدیر با استقبال پرشور مردم، مجموعه‌ها و موکب‌ها مواجه  و در این خصوص یکصد غرفه پذیرایی، خدماتی مشاوره، پزشکی و... برپا شده است که با توجه به استقبال زیاد این عدد می‌توانست به بیش از ۱۵۰ غرفه نیز برسد.

وی در خصوص برآورد هزینه‌های این جشن بیان کرد: برآورد هزینه‌های این جشن بسیار سخت است و به‌طور نمونه غرفه‌ای وجود داشت که بیش از ۵۰۰۰ هندوانه بین شرکت‌کنندگان در جشن توزیع کرد و افتخار ما این است که خود مردم عهده دار این هزینه‌ها هستند.

حجت‌الاسلام حسنی ادامه داد: استقبال امسال نسبت به سال قبل بسیار بیشتر شده است، اگر فضا اجازه می‌داد می‌توانستیم بیش از این‌ها در خدمت آحاد مردم باشیم.

وی در پایان گفت‌: به تمامی کسانی که در این امر مارا یاری کردند خداقوت می‌گویم و از ستاد غدیر شهرستان ورامین کمال تشکر را دارم.

غدیر اثبات حقانیت و سند معتبر امتداد ولایت انبیا و اولیا الهی است

به گزارش ایسنا، در پایان این جشن باشکوه مراسمی با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان به همت شهرداری ورامین برگزار و جوایز متعددی از جمله سفره کربلا و مشهد بین حضار قرعه کشی و به نفرات برگزیده اهدا شد.

در این جشن که با حضور حدود ۱۰۰ غرفه فرهنگی، پذیرایی، خدماتی، پزشکی در بلوار همت ورامین برگزار شد، برنامه‌های متنوع سخنرانی ، سرود، مداحی، نورافشانی و...اجرا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha