• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403040603290
  • خبرنگار : 50212

امام جمعه ساوه:

انتخابات معجزه حضور مردم، بن‌بست شکن و افق‌گشاست

انتخابات معجزه حضور مردم، بن‌بست شکن و افق‌گشاست

ایسنا/مرکزی امام جمعه ساوه با اشاره به اینکه انتخابات، حماسه حضور مردم است، گفت: انتخابات معجزه حضور مردم، بن‌بست شکن و افق‌گشاست و مشارکت حداکثری و انتخاب خوب بهترین دستاورد را برای کشور رقم خواهد زد.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مشارکت بیشتر، اعتبار کشور را بالا خواهد برد، اظهار کرد: شرکت مردم در انتخابات می‌تواند همچون سنگری مستحکم ملت و کشور را از هر آسیبی مصون سازد و حضور مردم در این حماسه سیاسی بارزترین مظهر حضور در صحنه و پشتوانه انقلاب و کشور است.

وی تقویت اقتدار را در گرو مشارکت بیشتر دانست و گفت: حضور و مشارکت مردم در انتخابات از لحاظ بین‌المللی نشان‌دهنده اقتدار ملی و ابهت بین‌المللی است و هرچه صندوق‌های رأی شلوغ‌تر باشد، اعتبار کشور بالاتر خواهد رفت.

امام جمعه ساوه، تحول در مدیریت را از بزرگترین محسنات انتخابات بیان کرد و گفت: از برکات دیگر حضور مردم در انتخابات تحول در مدیریت کشور است و بهترین شکل ادامه یک نظام اجتماعی این است که در عین ثبات، تحول داشته باشد و از رکود جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه حضور مردم در صحنه مانع تعرض دشمن است، گفت: انتخابات سبب ناامیدی روزافزون دشمن از مقابله با نظام می‌شود. وقتی دشمنان نگاه می‌کنند و می‌بینند که مردم پشت سر نظام هستند، احساس می‌کنند که نمی‌شود با این نظام معارضه کرد؛ چون با یک ملت نمی‌شود معارضه کرد.

حجت الاسلام رحیمی با تاکید بر اینکه حضور پر شور مردم، وحدت ملی را متجلی خواهد ساخت، گفت: حضور و مشارکت گسترده مردم در میدان انتخابات نشان دهنده وحدت ملی است. باید در انتخابات شرکت کرده و دیگران را به حضور در انتخابات دعوت کرد چرا که حصار امنیتی کشور وابسته به همین حضور مردمی است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های مهم قوی تر شدن ایران، مشارکت در انتخابات است، گفت: انتخابات پرشور از جهت حضور مردم و تحقق مردم سالاری، به معنای واقعی برای کشور اهمیت دارد. حضور مردم در انتخابات، بر توانایی‌ها و قوت دولت منتخب تأثیر زیادی دارد. هر چه پشتوانه دولت منتخب بیشتر باشد، قدرت بازدارندگی را افزایش داده و برای کشور اقتدار به ارمغان خواهد آورد.

امام جمعه ساوه با بیان اینکه انتخابات، میدان قدرت نمایی جمهوری اسلامی است، گفت: نظام جمهوری اسلامی، به دلیل ذات مردم سالارانه اش، یک نظام انتخابات محور است و پدیده مبارک و البته حساس انتخابات، یک رویداد پرتکرار در کشور ماست. ملت ایران از ۱٠ فروردین ۱۳۵۸ یعنی ۵٠ روز بعد از پیروزی انقلاب تا کنون انتخابات داشته و اکنون نیز در آستانه چهل و دومین انتخابات قرار دارد، انتخاباتی زودهنگام و سوگ مندانه در غم فقدان رئیس جمهور شهیدش که باید به بهترین نحو برگزار شود.

وی در خصوص رقابت‌های انتخاباتی نیز با تاکید بر اینکه انتخابات را باید نماد وحدت ملی قرار داد، گفت: نباید انتخابات نماد دودستگی، تفرقه و دوقطبی‌گری باشد. این تقسیم‌های غلط چپ و راست و امثال اینها باید کنار گذاشته شود. آنچه مهم است آینده کشور، آینده نسل ما و عزت نظام است و هرگونه اختلاف سلیقه سیاسی و حزبی نباید به وحدت ملی آسیب بزند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha