• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403040503061
  • خبرنگار : 50416

یک استاد دانشگاه:

حضور پرشور در انتخابات پشتوانه امنیت و اقتدار کشور است

حضور پرشور در انتخابات پشتوانه امنیت و اقتدار کشور است

ایسنا/همدان عضو هیئت علمی دانشگاه ملایر گفت: حضور پر شور و حداکثری در انتخابات، سرمایه اجتماعی کشور را به رخ دشمن می‌کشد و پشتوانه امنیت و اقتدار کشور خواهد شد پس هر چه مردم حضور محکم‌تر و منسجم‌ترین در انتخابات داشته باشند، این حضور امنیت آفرین و اقتدار آفرین است.

 محمد دشتی مرویلی در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به اهمیت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در انتخابات ریاست جمهوری شخص اول اجرایی کشور را انتخاب می‌کنیم و به طور غیر مستقیم به انتخاب وزرا، استانداران، فرمانداران، بخشداران و مدیران کل و روسای ادارات اقدام می‌کنیم.

وی ادامه داد: پس اگر انتخاب درست و شایسته ای داشته باشیم، به تبع آن یک رئیس جمهور شایسته، وزرا، استانداران و فرمانداران توانمند و شایسته انتخاب خواهد کرد و در نهایت شایسته سالاری بر کشور حاکم می شود.

این دکتری علوم سیاسی انتخابات ریاست جمهوری را یکی از مهم ترین انتخاباتی خواند که در کشور برگزار و نقش بسزا و مهمی در آینده کشور و فرزندان ما دارد و بیان کرد: تبیین اهمیت حضور در انتخابات و اهمیت انتخاب اصلح وظیفه قشر دانشگاهی کشور است.

دشتی مرویلی تصریح کرد: رئیس جمهور اصلح رئیس جمهوری است که به توانایی‌های داخلی و ظرفیت‌های مردمی باور و اعتقاد قلبی داشته باشد و معتقد به استفاده از ظرفیت‌های عظیم مردمی کشور برای حل مشکلات باشد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور باید معتقد باشد که دین و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در اداره جامعه توانمند است، گفت: رئیس جمهور در مدیریت و ایجاد هم افزایی بین اعضا دولت توانمند باشد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه ملایر تصریح کرد: اگر نگاهی تاریخی به ۱۵۰ سال گذشته از ابتدای دوران قاجار به بعد داشته باشیم، ایرانیان ارتباط گسترده‌ای با دنیای خارج ایجاد کرده و به خود آگاهی رسیدند؛ از آن زمان دو تفکر در بین اندیشمندان و صاحبان اندیشه در کشور شکل گرفت که یکی باور به توانمندی داخلی و فرهنگ ایرانی اسلامی برای حل مشکلات کشور و دیگری باور به غرب برای رسیدن به توسعه و پیشرفت بود.

دشتی مرویلی با تاکید بر اینکه این دو تفکر طی ۱۵۰ سال گذشته در برهه‌های مختلف بر کشور حاکم بودند، گفت: در دوران مشروطه و پهلوی تفکر غرب گرا بر کشور حاکمیت داشت و تاریخ نتیجه این تفکر بر کشور را نشان می دهد و پس از انقلاب اسلامی نیز متاسفانه این دو تفکر وجود داشت.

این دکتری علوم سیاسی تاکید کرد: انتظار داریم رئیس جمهور با انتخاب وزرا و مدیران شایسته و توانمند در دستگاه‌های دولتی زمینه را برای به فعلیت رساندن ظرفیت‌های فراوان موجود در کشور ایجاد و با تکیه بر توانمندی‌های داخلی مسائل کشور از جمله مشکلات اقتصادی، تورم، ناترازی انرژی و بودجه را با یک تیم منسجم حل کند.

دشتی مرویلی ساماندهی حوزه فرهنگ، فضای مجازی، کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت بنیان خانواده و جایگاه خانواده در عرصه اجتماع را از دیگر انتظارات خود از رئیس جمهور آینده برشمرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha