• یکشنبه / ۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403040301693
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

انتشار فراخوان جشنواره ملک‌الشعرای بهار در آذربایجان شرقی

انتشار فراخوان جشنواره ملک‌الشعرای بهار در آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی جشنواره ملک‌الشعرای بهار را فرصتی برای اجرای طرح‌های خلاقانه و موثر انجمن‌های ادبی استان برشمرد.

حسن گلی اظهار کرد: در آذربایجان‌شرقی کلیه‌ی انجمن‌های ادبی و نهادهای مردمی فعال در حوزه کتاب و ادبیات می‌توانند طرح‌های موثر، خلاق و قابل اجرا در سال ۱۴۰۳ را به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال نمایند.

وی افزود: جشنواره ملک‌الشعرای بهار ویژه طرح‌های خلاق انجمن‌های ادبی و هسته‌های مردمی ادبی کشور است که  فراخوان استانی آن توسط موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر شده است.

وی تشریح کرد: عموم انجمن‌های ادبی و هسته‌های مردمی فعال در حوزه ادبیات می‌توانند طرح‌های خلاق و اجرایی خود در سال ۱۴۰۳ را در محورهای زیر به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و در شهرستان‌ها به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محل فعالیت انجمن ارسال کنند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در خصوص محورهای اولویت‌دار برنامه‌های ادبی این فراخوان بیان کرد:‌ برنامه‌های ترویجی حوزه کتاب و ادبیات در شهرستان‌ها (نشست‌های ادبی هفتگی، ماهانه و....)، مسائل روز جامعه و آسیب‌شناسی این حوزه با کمک شعر و ادبیات، ارائه و پیگیری طرح‌های خلاق ادبی متناسب با بوم استان و شهرستان (جشنواره‌های ادبی ویژه استان و مانند آن)،برگزاری برنامه‌های ادبی مناسبتی (تقویمی)، تسهیل برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی به‌منظور شناسایی مستعدان ادبی در شهرستان‌ها، تسهیل برگزاری برنامه‌های رونمایی، نقد کتاب و… در مناسبت‌های کتابی کشور، امور مرتبط با ترویج کتابخوانی، معرفی مفاخر و مستعدان کم‌نام و کمک به برگزاری بزرگداشت‌های استانی و ملّی سرآمدان ادبی مجموعه مهم‌ترین محورهای طرح‌های قابل ارسال به این جشنواره را شامل می‌شوند.

وی تاکید کرد: طرح‌های پیشنهادی باید در یکی از زمینه‌های محتواییِ ادبیات خلاق، شعر، داستان، مستندنگاری یا نقد ادبی و ادبیات کودک و نوجوان باشد و هر انجمن می‌تواند فقط یک طرح ارسال کند.

وی افزود: طرح‌ها باید در قالب یک متن کوتاه (۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه) و شامل اطلاعات مختصری از برنامه همچون عنوان برنامه، ضرورت و هدف، زمان پیشنهادی برگزاری، (پیش‌بینی) هزینه‌های برگزاری، جزئیات برنامه، گستره اجرا و… باشد.

گلی اذعان کرد: عموم انجمن‌های ادبی فعال می‌توانند تا ۲۰ تیر ۱۴۰۳ طرح‌های پیشنهادی خود را مطابق ساختار مورد تأیید اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارائه کنند که دبیران انجمن‌های ادبی و هسته‌های مردمی فعال در حوزه شعر، داستان و ادبیات کودک و نوجوان برای کسب اطلاعات بیش‌تر و دریافت ساختار پیشنهادی طرح‌ها می‌توانند با کارشناس انجمن‌های ادبی استان در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی محل فعالیت خود تماس گرفته و یا به سایت اطلاع رسانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مراجعه نمایند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، این فراخوان در قالب قرارگاه شهید آوینی ارائه شده و مطابق رویکرد این قرارگاه، از طرح‌های برتر هر استان حمایت خواهد شد و همه انجمن‌های ادبی که تا تاریخ انتشار فراخوان به صورت مستمر در استان یا شهرستان خود فعالیت ادبی مؤثر داشته باشند واجد شرایط شرکت در این جشنواره هستند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha