• شنبه / ۲ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403040200448
  • خبرنگار : 50474

امام جمعه بم:

علی‌رغم مشکلات، نباید سنگر دفاع از انقلاب را خالی کنیم

علی‌رغم مشکلات، نباید سنگر دفاع از انقلاب را خالی کنیم

ایسنا/کرمان امام جمعه بم به گلایه‌های مردم در مسائل معیشتی اشاره کرد و آنها را به‌حق دانست و در ادامه با اشاره به اهمیت مشارکت در انتخابات گفت: علی‌رغم مسائل و مشکلات، نباید سنگر دفاع از انقلاب و ولایت را خالی کنیم.

حجت‌الاسلام قاسم دانشی در گفت و گو با ایسنا ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و با اشاره به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اظهار کرد: امروز مسئله مهم کشور، انتخابات است که مظهر حضور مردم و آزادی ملت ایران در انتخاب سرنوشت خودشان است.

وی افزود: وقتی رئیس‌جمهور را انتخاب می‌کنیم، یعنی تمام سررشته‌های اجرایی کشور را در دست کسی می‌گذاریم که منتخب ما و برخاسته از رأی و اراده ملت است و این کار به معنای قدرت مردم در اداره کشور و در دست داشتن سرنوشت کشور به وسیله آنهاست که مسئله کم و کوچکی نیست.

دانشی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درباره وظیفه شرعی، ملی، انقلابی و حق مدنی آحاد مردم برای حضور در انتخابات تصریح کرد: اگر مردم حضور حداکثری داشته باشند، موجب تقویت کشور و مصونیت در برابر توطئه‌های دشمنان خواهد بود.

امام جمعه بم ضمن تاکید بر تبیین اهمیت انتخابات، مشارکت و حضور مردم برای وجدان شرایط رای دادن گفت: دشمن به دنبال حضور کمرنگ مردم در انتخابات است بنابراین باید با جهاد تبیین زمینه برگزاری انتخابات باشکوه را فراهم کنیم.

وی افزود: در چنین شرایطی تمام تلاش دشمن، تحریف ارزش‌ها و دستاوردهای با ارزش دولت انقلابی و نظام برای جلوگیری از حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات است.

دانشی تصریح کرد: سرمایه‌های اصلی یک کشور مردم هستند که در تمام صحنه‌ها حضور دارند زیرا دشمن به‌دنبال آن است تا این سرمایه‌ها را از نظام و انقلاب بگیرد اما مردم فهیم و با بصیرت ما در روز هشتم تیر در انتخابات و پای صندوق‌های رأی توطئه‌های دشمنان را خنثی و نقش برآب خواهند کرد.

امام جمعه بم عنوان کرد: در این دوره از انتخابات دو دسته تلاش می‌کنند حضور حداکثری رخ ندهد؛ اول کسانی که در خارج نشسته و با کمک رسانه‌های بیگانه دنبال دلسردی و نا امید کردن مردم هستند تا مشارکت به حداقل برسد و دسته دوم در داخل کشور که آگاهانه یا ناآگاهانه در مسیر دشمن گام برمی‌دارند تا انتخابات سرد و کمرنگ باشد اما همه ما اگر دوستدار نظام و انقلاب و امام هستیم، وظیفه داریم در انتخابات شرکت کنیم.

وی به گلایه‌های مردم در مسائل معیشتی اشاره کرد و آنها را به‌حق دانست و گفت: علی‌رغم مسائل و مشکلات، نباید سنگر دفاع از انقلاب و ولایت را خالی کنیم.

دانشی با اشاره به اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو نشان‌دهنده اقتدار نظام به جهانیان است، افزود: دفع تهدیدها و تحریم‌ها از دیگر مزایای حضور پرشور و مشارکت در انتخابات است.

امام جمعه بم با اشاره به اینکه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری موجب همبستگی و وحدت ملی شده و افراد مختلف را به هم نزدیک می‌کند، افزود: در انتخابات پیش رو باید فرد آگاهتر را انتخاب کنیم و در واقع باید نسبت به وظایفی که به عنوان رئیس جمهور به عهده او گذاشته شده اعلم باشد.

وی بر ضرورت انتخاب فرد اصلح برای ادامه روند پیشرفت کشور تأکید کرد و افزود: رئیس جمهور آینده باید ضمن شناخت برنامه هفتم توسعه، توان اجرایی کردن برنامه را داشته باشد.

دانشی گفت: هر کسی مرد میدان اقدام و عمل نیست. رئیس جمهور منتخب باید فردی باشد از جنس آیت الله شهید رئیسی  که تمام وقت خود را صرف کشور کرد.

وی با گرامیداشت یاد شهدای خدمت بیان کرد: شهید آیت‌الله رئیسی، عالمی مجاهد و خستگی‌ناپذیر در راه رفع مشکلات مردم بود که مزد خدمت بی منت خود را دریافت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha