• جمعه / ۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403040100091
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان:

حضور حداکثری در انتخابات اقتدار و امنیت ملی را به‌دنبال دارد

حضور حداکثری در انتخابات اقتدار و امنیت ملی را به‌دنبال دارد

ایسنا/سیستان و بلوچستان اساتید فرهنگی دانشگاه پیام نور استان سیستان و بلوچستان از ۱۰ مرکز دانشگاهی تجلیل شدند.

در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید که با حضور سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان، رئیس دانشگاه پیام نور استان، معاونان و کارکنان این دانشگاه برگزار شد، از اساتید و فعالان فرهنگی و برجسته دانشگاه پیام نور تجلیل به عمل آمد.

شهید چمران و رئیسی الگویی تمام‌عیار برای دانشگاهی‌ها

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان در ابتدای مراسم، با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری، گفت: امیدواریم حماسه بدرقه شهیدان خدمت بویژه شهید رئیسی به حماسه حضور در انتخابات هشتم تیر ماه منجر شود.

ابوالفضل توسلی با اشاره به ویژگی‌های شهید چمران و شهید رئیسی، ادامه داد: انتخابات پیش رو و مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رای بسیار اهمیت دارد، جامعه دانشگاهی باید به‌عنوان مبلغ فرهنگی به ترویج و ترغیب مردم در این صحنه مهم سیاسی ورود کند و امیدواریم بتوانیم با الگوبرداری از ویژگی‌های شهید چمران و شهید رئیسی در راستای خدمت به کشور گام برداریم.

وی اظهار کرد: حضور حداکثری در انتخابات ایجاد وحدت، اقتدار ملی، امنیت ملی و مردم‌سالاری دینی را به‌دنبال دارد، علاوه بر آن باید در انتخاب اصلح به ویژگی‌های رئیس جمهور شهید مبنی بر امانت‌داری، تقوا، رازداری، صفا و صمیمت، خستگی‌ناپذیری، جامع‌الاطراف و مردمی بودن دقت کرد.

او تاکید کرد: باید در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حضور حداکثری داشته باشیم، چون این انتخابات تضمین‌کننده اقتدار، تقویت وحدت، مردم‌سالاری دینی، استفاده بهینه منابع، توزیع عادلانه منابع و بهبود وضعیت معیشتی است و عامل اصلی فسادستیزی در جامعه است.

وی با اشاره به رشد قابل توجه دانشگاه پیام نور در جذب دانشجو و توسعه تحصیلات تکمیلی در مراکز ۱۰ گانه این دانشگاه، اضافه کرد: این دانشگاه به علت گستردگی سیستان و بلوچستان، یکی از دانشگاه‌های موثر در زمینه اشتغال بوده است و بیش از ۶۰ درصد محصلان در این دانشگاه، در اداره‌های دولتی جذب شده‌اند.

شهید رئیسی احیاگر حقوق عامه مردم بود

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان نیز در این مراسم بیان کرد: رئیس جمهور، کسوت قضاوت هم داشتند و از مقام قضاوت، با نام قاضی عادل شناخته می‌شد. او بسیار قاطع در راه اجرای احکام اسلامی به حیطه اجرایی کشور جمهوری اسلامی ایران قدم گذاشت. رئیس جمهور شهید خصایص و ویژگی‌های بارزی داشت. این شهید بزرگوار مردمی بود و در راه عدل، عدالت و راه حق به داد مردم می‌رسید و برای خدمت به مردم سر از پا نمی‌شناخت.

وی تاکید کرد: شهادت رئیس جمهور خدوم، زحمتکش و خستگی‌ناپذیر، وظیفه همه مردم را سنگین‌تر کرده است تا بیش از پیش برای شناختن فردی اصلح و کارآمد که به خادمی ملت ایران افتخار می‌کند، تلاش کنند.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان ادامه داد: دانشگاه پیام نور، بخصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی دوره ارشد و دکتری دانشجویان و فارغ‌التحصیلانی دارد که چون معیار و مبنای آنها کتاب است به‌مراتب از سایر دانشجویان مسلط ترند و کتابخوانان حرفه‌ای هستند و از این نظر تسلط بیشتری نسبت به سایرین دارند.

وی گفت: اساتید بسیجی باید افرادی را تربیت کنند که بازوان توانمند در امور کشور بویژه سیستان و بلوچستان شوند، چنان که دانشگاه پیام نور دانشگاهی با پذیرش بیشترین دانشجوی بومی می‌تواند دراین زمینه مثمر ثمر باشد.

احمدزاده افزود: همزمان با آغاز اجرای برنامه‌های هفته قوه قضاییه در سیستان و بلوچستان، کتاب زمینه و زمانه حقوق عامه نوشته ابوالفضل احمدزاده پژوهشگر فقه اسلامی و سرپرست معاونت حقوقی عامه و پیشگیری از حقوق عامه دادستانی استان با حضور رئیس کل دادگستری رونمایی شد. این کتاب شامل ۳۹۰ صفحه و با رویکرد نگاه به حقوق عامه در استان تالیف و به‌عنوان کتاب سال از سوی اداره ارشاد استان معرفی شده و در کشور برای نخستین بار از چنین کتابی رونمایی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha