• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403032919424
  • خبرنگار : 71516

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شد

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شد

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی خواهان سرنگونی کابینه تندرو بنیامین نتانیاهو شد.

به گزارش ایسنا، «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت: باید کابینه بنیامین نتانیاهو سرنگون شود و به نظر من این کار عملی است. از زمانی که بنی گانتس از کابینه استعفا داد، ما ابزارها را برای سرنگونی کابینه در اختیار داریم و برای آن تلاش خواهیم کرد.

طبق گزارش الجزیره، لاپید گفت: کابینه نتانیاهو دیوانه است و وارد نزاع‌های داخلی شده و از انجام هر کاری ناتوان است و هیچ توجهی به جنوب یا شمال (سرزمین‌های اشغالی) ندارد.

لاپید گفت: به جای انحلال کابینه جنگ باید کل دولت را منحل می‌کردیم. دولت اسرائیل امنیت را از بین می‌برد. نتانیاهو نیروهای ما را می‌فروشد. سربازانی هستند که هر روز کشته می‌شوند. از دوشنبه گذشته تا الان ۱۶ نیروی ما کشته شدند.

وی از آنچه در جبهه شمالی می‌گذرد، انتقاد کرد و گفت: باید فرصتی را برای یک گام دیپلماتیک قبل از سوختن کل اسرائیل ایجاد می‌کردیم.

لاپید درباره تظاهرات در مقابل مقر اقامت نتانیاهو گفت: «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی کنترل خود را بر بخش‌هایی از پلیس از دست داده است. ما دولتی ضعیف‌تر و نالایق‌تر از این نداشته‌ایم. این دولت تنها در یک چیز تخصص دارد و آن گشتن دنبال متهمانی برای شکست‌های خود است. شما که هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید پس بروید.

«گدعون ساعر» رئیس حزب «امید نو» نیز گفت: بنی گانتس و گادی آیزنکوت در کنار نتانیاهو وارد جنگی شکست خورده شدند. این یک دولت بد است و در همه چیز شکست خورده است.

از سوی دیگر «نسیم فاتوری» عضو کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) از حزب لیکود و معاون رئیس کنست گفت: معترضان علیه کابینه نتانیاهو شاخه حماس هستند.

«بنی گانتس» رهبر اردوگاه اصلی رژیم صهیونیستی که اخیرا از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی کنار کشید، گفت اظهارات «نسیم فاتوری» نائب رئیس کنست درمورد تظاهرکنندگان صهیونیستی باید محکوم شود و فردی به جای او تعیین شود که به رژیم صهیونیستی احترام بگذارد. اینکه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی این حرف‌های فاتوری را محکوم نمی‌کند به این معناست که او هم این اظهارات را تایید می‌کند.

فاتوری از حزب حاکم لیکود در انتقاد از تظاهرات دیشب صهیونیست‌ها در قدس اشغالی صبح امروز سه شنبه به رادیو این رژیم گفت جنبش حماس ۲ بازو دارد اولی به زعم او «خرابکاران کودک‌کش» و دومی تظاهرکنندگان صهیونیستی‌.

در همین زمینه، گروه «کاپلان» که بخشی از تظاهرات در فلسطین اشغالی را هدایت می‌کند، ضمن ابراز ناراحتی از این اظهارات فاتوری، آن را تحریک خطرناک دانست که به دستور نتانیاهو موجب تفرقه در میان مردم می‌شود.

گروه کاپلان از نمایندگان کنست خواست اظهارات فاتوری را به گونه‌ای محکوم کنند که دیگر تکرار نشود.

دهها هزار صهیونیست دیشب در مقابل ساختمان کنست تظاهرات کرده و خواهان سرنگونی کابینه نتانیاهو و تعیین موعد انتخابات زودهنگام شدند.

در تظاهرات صهیونیست‌ها در قدس علیه کابینه نتانیاهو، تعدادی زخمی و هشت تن بازداشت شدند.

معترضان صهیونیست خواهان معامله تبادل اسرا و انتخابات زودهنگام شدند.

آن‌ها این شعار را سر می‌دادند که ظالم باید سرنگون شود.

مسوولان صهیونیست از زمان جنگ غزه و شکست رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر به شدت از بنیامین نتانیاهو انتقاد می‌کنند و خواهان سرنگونی وی هستند. همچنین اراضی اشغالی شاهد اعتراضات گسترده علیه نتانیاهو است.

علاوه بر شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر، در حال حاضر صهیونیست‌ها معتقدند بنیامین نتانیاهو در تحقق اهداف جنگ غزه هم شکست خورده و باعث طولانی کردن آن برای حفظ بقای سیاسی خود و هدر دادن فرصت‌ها برای معامله تبادل اسرا با جنبش حماس شده است.

اخیرا «بنی گانتس» و «گادی آیزنکوت» از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به دلیل اختلافات با نتانیاهو استعفا کردند. دوشنبه مرکز پخش رژیم صهیونیستی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو پس از درخواست ایتامار بن گویر برای پیوستن به کابینه جنگ، این کابینه را منحل کرد.

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی دوشنبه هم در واکنش به تصمیم نتانیاهو درخصوص انحلال کابینه جنگ گفت: «نتانیاهو باید به جای انحلال کابینه جنگ، دولت را منحل می‌کرد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha