• پنجشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403032416175
  • خبرنگار : 30147

از ابتدای سال جاری تاکنون؛

عملیات مبارزه با آفت ملخ در ۱۰۰۰ هکتار از اراضی بیابانی و مرتعی بجستان اجرا شد

عملیات مبارزه با آفت ملخ در ۱۰۰۰ هکتار از اراضی بیابانی و مرتعی بجستان اجرا شد

ایسنا/خراسان رضوی عملیات مبارزه با آفت ملخ کوهان‌دار در بیش از ۱۰۰۰ هکتار اراضی بیابانی و مرتعی شهرستان بجستان از ابتدای سال جاری تاکنون اجرا شد.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بجستان در گفت گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به هجوم آفت ملخ کوهان‌دار به مراتع و تاغزارهای شهرستان و بروز خسارت، طی ۲۵ روز کاری، آفت یاد شده مهار شد.

محمدرضا نخعی افزود: پس از اتمام عملیات شناسایی و کانون یابی، اقدام به سم‌پاشی و این آفت در مناطق آلوده ازجمله تاغ زارهای منطقه سردق و مرندیز مهار شد.

 نخعی اظهار کرد: مردم محلی می‌توانند ما را در کانون‌یابی و شناسایی منطقه آلوده کمک کرده و با اطلاع‌رسانی به‌ موقع از شیوع و گسترش آلودگی به سایر مناطق، جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی سال گذشته گفت: بذرپاشی بذرکاری و کپه کاری در ۳۳۹ هکتار از اراضی مرتعی شهرستان بجستان انجام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بجستان افزود: این اقدام در راستای حفظ و تقویت پوشش گیاهی مراتع و با مشارکت ساکنین محلی انجام گرفت و در همین راستا ۳۹ هکتار از اراضی مرتعی روستا نوق، بذور گیاهان دارویی کپه کاری و ۲۵۰ هکتار به تولید گیاه دارویی آنغوزه اختصاص یافت.

نخعی از ممیزی ۱۲ هزار هکتار اراضی در سه سامانه عرفی باهدف رفع مشکلات دامداران ذی‌حق در روستاهای باغ آبی، بیدوک و حوض گروویی خبر داد و گفت: این اقدامات تسهیل در بهره‌برداری بهینه از مراتع را به دنبال دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بجستان با تأکید بر حفاظت و مراقبت از اراضی ملی یادآور شد؛ با صدور احکام قضایی حدود ۴۷ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی رفع تصرف شد.

وی به فعالیت‌های انجام ‌گرفته در طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت اشاره کرد و گفت: با مشارکت آحاد مردم، ساکنین محلی و مسئولین و همیاران طبیعت دانش‌آموزی و بسیجیان، دو پروژه نهال‌کاری در سطح ۱۵۷ هکتار با گونه‌های سازگار با منطقه کاشته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha