• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403032315808
  • خبرنگار : 50161

آمادگی ۷۷۲ شعبه اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری در استان زنجان

آمادگی ۷۷۲ شعبه اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری در استان زنجان

ایسنا/زنجان رئیس ستاد انتخابات استان زنجان از آمادگی ۷۷۲ شعبه برای اخذ رأی از مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان زنجان خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۱۵ شعبه به‌صورت سیار خواهد بود.

ابوالفضل رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه در مجموع در ۱۴۳۸ نقطه و مکان، رأی‌گیری انتخابات ریاست‌ جمهوری انجام خواهد شد، اظهار کرد: محل استقرار شعب ثابت در همان محل‌هایی خواهد بود که فرآیند اخذ رأی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام شد.

وی با بیان اینکه رأی‌گیری در انتخابات ریاست‌ جمهوری این دوره با تعرفه کاغذی خواهد بود، گفت: در کنار آن، دستگاه احراز هویت نیز وجود دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان ادامه داد: در قانون انتخابات ریاست جمهوری با اصلاحیه‌ای که انجام شده است، واجدان شرایط فقط با دو مدرک هویتی شامل شناسنامه یا کارت ملی می‌توانند رأی دهند.

رفیعی با بیان اینکه آموزش عوامل اجرایی انتخابات در سطوح مختلف آغاز شده است، افزود: مجریان و دست‌اندرکاران انتخابات استان و هیئت‌های اجرایی با همکاری هیئت‌های نظارت در تلاشند تا انتخاباتی در شأن مردم استان برگزار کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: بیش از ۱۳ هزار نفر به‌عنوان دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در شعب انتخاباتی به‌صورت مستقیم در استان حضور دارند و به غیر از عوامل اجرایی و نظارتی در راستای صحت برگزاری انتخابات، بازرسانی از سوی وزارت کشور و استانداری پیش‌بینی شده است.

رفیعی به ابلاغ ماده ۶۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری به همه دستگاه‌های اجرایی و نظارت بر نبود جانبداری کارمندان دولت در وقت اداری و استفاده از امکانات دولتی یا عمومی استفاده اشاره و اضافه کرد: طبق این قانون انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری از میز خطابه نمازجمعه یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد، ممنوع است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha