• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403032114308
  • خبرنگار : 50642

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی خبر داد

شناسایی ۲۰ همت املاک مازاد دولتی در حوزه مولدسازی

شناسایی ۲۰ همت املاک مازاد دولتی در حوزه مولدسازی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: در حوزه مولدسازی ۲۰ همت املاک مازاد دولتی شناسایی شده و مصوبات لازم را دریافت کرده است.

سیدحامد حسینی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی، امروز ۲۱ خرداد در نشست خبری «تبیین خدمات و دستاوردهای اقتصادی و مالی دولت در حوزه‌های درآمدهای عمومی، سرمایه‌گذاری، مالیاتی، بانک‌ها و گمرک»، اظهار کرد: براساس تکلیفی که شورای امر به معروف و نهی از منکر استان به این اداره محول کرده است، مصادیقی از معروفات و منکرات در امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی شناسایی شده است.

وی بیان کرد: یکی از مصادیق معروفات که در سال ۱۴۰۲ در این سازمان شناسایی شد، موضوع درخواست وجه الکترونیک است که طی آن ۱۷۰ دستگاه اجرایی اعم از شرکت‌ها، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و ... به‌صورت تمام الکترونیک درخواست‌های وجه خود را به خزانه استان ارسال کردند. این امر باعث حذف موازی‌کاری و حذف رد ‌و بدل فیزیکی اسناد، کاهش خطاهای انسانی و صرفه‌جویی در وقت شد.

حسینی افزود: دومین مصداق معروفات ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران خارجی است که به صورت تجمیعی و الکترونیک انجام شده است. این خدمت در سطح استان موجب شده که رفت‌وآمدها و هزینه‌های مبادلاتی سرمایه‌گذاران خارجی کاهش یابد و آن‌ها بتوانند به‌صورت الکترونیک فعالیت‌های خود را انجام دهند.

وی در خصوص عملکردها و دستاوردهای این اداره در سال گذشته گفت: در اقتصاد دارایی دستگاه حاکمیتی و ستادی هستیم که در شهرستان‌ها نماینده‌ای نداریم. در مجموع حدود ۱۵۰ همکار داریم که ۴۰ درصد آن‌ها در حوزه نظارت مالی مشغول هستند. به صورت کمی در حوزه نظارت مالی ۱۳۳۰ گزارش مرتبط با مطالبات و بدهی‌های دولت، ۳۷۲ صورت حساب اعتبارات ۱۴۰۲، پرداخت حقوق به ۲۳ دستگاه استانی، ۲۷۵۰ قرارداد به ارزش حدود ۴۵ همت، ۵۶۸۳ سند نظارت درآمد در اصول مالی، ۲۸۹۰ فقره حساب غیر بانک مرکزی مسدود و ۶۴۴ فقره حساب بانک مرکزی افتتاح شده است.

ثبت ۶۴ هزار و ۸۰۰ ملک در سامانه وزارت اقتصاد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی بیان کرد: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه‌ای در جریان وجود دارد که پیگیر جذب آن‌ها هستیم، ۶۴ هزار و ۸۰۰ ملک در سامانه وزارت اقتصاد ثبت شده است. در سال ۱۴۰۲، برای ۷۲ ملک سند گرفته شده است و گواهی بند «د» اخذ شده است. در حوزه مولدسازی ۲۰ همت املاک مازاد دولتی شناسایی شده و مصوبات لازم را دریافت کرده است.

وی یادآور شد: در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی درسال گذشته ۷۴۲ میلیون دلار مصوب و جذب سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته است و حدود ۶۰ درصد از تعداد سرمایه‌گذاری خارجی توسط مردم افغانستان صورت می‌گیرد.

حسینی با اشاره به تبصره ۱۸ که با یک سال تاخیر اتفاق می‌افتد، گفت: حدود ۱۴۰۴ میلیارد تومان پرداخت برای کمک به بهره‌وری و رونق تولید صورت گرفته است که نسبت به سال ۱۴۰۱ که هنوز در مرحله پرداخت قرار دارد، در جایگاه مناسبی است.

صدور مجوز برای ۶۰ درصد از درخواست‌های درگاه ملی مجوزها 

وی درباره حوزه کسب‌وکار بیان کرد: به درگاه ملی مجوزها که اخیرا مورد توجه قرار گرفته است، حدود ۱۴۹ هزار درخواست مجوز، ارسال شده و در سال ۱۴۰۲، ۶۰ درصد آن‌ها منتهی به صدور شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی در خصوص پیگیری قوانین و مقرررات مخل کسب‌وکار و کمک به اصلاح آن‌ها تصریح کرد: ۳۷ کاربرگ اصلاحی در خراسان رضوی تهیه و ارسال شده است، همچنین در سال ۱۴۰۲ حدود ۶۶ هزار سند مالی و ۱۱۵ هزار حواله الکترونیک در حوزه هزینه‌کرد اعتبارات در حوزه اجرایی دریافت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha