• جمعه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403031811705
  • خبرنگار : 50642

معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی خبر داد

برگزاری آزمون استخدامی معلولان برای اولین‌بار در دولت شهید رئیسی

برگزاری آزمون استخدامی معلولان برای اولین‌بار در دولت شهید رئیسی

ایسنا/خراسان رضوی معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: برگزاری آزمون استخدامی معلولان برای اولین‌بار در دولت جدید برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

احمد مولودی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طبق قانون، سازمان‌های دولتی باید ۳ درصد از نیروهای خود را از مددجویان بهزیستی استخدام کنند، اما متاسفانه تاکنون این قانون اجرا نشده بود.

وی افزود: طی اقداماتی که در دولت شهید رئیسی انجام شده، برگزاری آزمون برای استخدام معلولان در دستور کار قرار گرفته است و بعد از برگزاری این آزمون افراد برگزیده، انتخاب و در سازمان‌های مختلف استخدام می‌شوند. ۱۸۰ دفترچه مختلف در این آزمون موجود است و افراد در گروه‌بندی انجام‌شده خود، در آزمون شرکت کردند. نتایج حداکثر یک‌ماه بعد از آزمون به سازمان بهزیستی ارائه می‌شود.

برگزاری آزمون استخدامی معلولان برای اولین‌بار در دولت شهید رئیسی

مولودی ادامه داد: این اقدام مهم الزامی برای سازمان‌های دولتی شده که از افراد دچار معلولیت استفاده کنند و این قانون بعد از سال‌ها در کشور اجرایی می‌شود. طی این آزمون ۱۰۱۱ نفر از استان خراسان رضوی شرکت کردند که ۵۳۰ نفر خانم و ۴۸۱ نفر مرد بودند. این افراد دارای مدارک متعددی همچون دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس، دکترا و فوق‌دکترا هستند.

معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی بیان کرد: بهزیستی در این آزمون برای افرادی که توان استفاده از دست را برای آزمون نداشتند، منشی‌های متعددی فرا خوانده بود و برخی از معلولان با کمک آن‌ها آزمون را اجرا کردند. این آزمون در دانشکده روانشناسی دانشگاه فردوسی برگزار شده است، زیرا دانشکده روانشناسی تجهیزات متعددی برای معلولان دارد و برای خدمت به معلولان مجهزتر است.

وی خاطرنشان کرد: دومین آزمون بعدازظهر پنجشنبه ۱۷ خرداد برگزار شد که طی این آزمون خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد برای استخدام در سازمان‌های دولتی در این آزمون شرکت کردند. طبق قانون درصدی از نیروهای سازمان‌های دولتی باید از خانواده شهدا و جانبازان باشند و متاسفانه این امر به صورت مطلوبی اجرا نشده است. متولی این آزمون بنیاد شهید و جانبازان بوده که در کل کشور برگزار شده است.

مولودی اضافه کرد: در استان خراسان رضوی ۲۲۲۳ نفر به رقابت پرداختند که ۱۰۷۷ نفر از آن‌ها مرد و ۱۱۴۶ نفر زن بودند. این آزمون در دو حوزه دانشگاه سجاد و دانشگاه فنی منتظری برگزار شده است. گرایش‌های مختلفی در آزمون خانواده شهدا وجود داشته، این افراد در سطوح تحصیلی متفاوت گروه‌بندی شده‌ و در این آزمون شرکت کرده‌اند.

معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: سومین آزمون صبح روز جمعه ۱۸ خرداد برگزار شد که این آزمون مربوط به اداره ثبت اسناد و املاک کشور است. اداره ثبت اسناد فراخوان جذب نیرو دارد و برای جذب افراد این آزمون را در خراسان رضوی برگزار کرده است. طی این آزمون ۴۷۲ نفر شرکت کرده‌اند که ۲۷۵ نفر مرد و ۱۹۷ نفر زن بودند. متولی و کارفرمای این آزمون، قوه قضائیه بوده که در مجتمع شریعتی جهاد دانشگاهی برگزار شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۰ ۰۲:۵۴

سلام کاش دیپلم هم‌ میتونست تو آزمون شرکت کنه من معلولم ولی دیپلمه هستم کاش سال های بعد بذارن دیپلمه هم شرکت کنه