• شنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1403031207835
  • خبرنگار : 71404

آزاده آل‌ایوب خطاب به کودکان فلسطینی:

کودکم دوام بیاور و سینه سپر کن که فتح نزدیک است

کودکم دوام بیاور و سینه سپر کن که فتح نزدیک است

آزاده آل‌ایوب ـ مجری باسابقه برنامه‌های کودک ـ با محکوم کردن حمله اخیر رژیم صهیونیستی (اسرائیل) به چادرهای آوارگان در رفح با کودکان غزه ابراز همدردی کرد و گفت: با تمام دردها و تلخی‌ها من مطمنم که فتح نزدیک است و همه آنهایی که کودمان و زنان را زنده زنده در آتش سوزاندند، زنده زنده در آتش قهر خداوند سوزانده می‌شوند.

آل ایوب در گفت‌وگویی با ایسنا با ابراز تاسف و ناراحتی نسبت به حمله اخیر نیروهای اسرائیلی به چادرهای آوارگان در رفح، در واکنش به این اتفاق ددمنشانه خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم آتش بمباران دشمن هرچند تلخ، دردآور و زجرآور است ولی حریف قلب‌ها و نگاه‌های پیروزمندانه مسلمان نمی‌شود. واقعاً وقتی می‌بینم که آنها در هر شرایطی هیچگاه ناسپاس نشدند و هیچگاه زبان به کفرگویی هم باز نکردند حتی باعث خجالت‌زدگی من می‌شود که در کوچک‌ترین مشکلات کم می‌آورم اما آنها هیچ‌وقت تاب و تحمل خودشان را از دست نمی‌دهند. وقتی صدای اذان صبحشان را می‌شنوم که با بغض می‌خوانند و انقدر به «الله اکبر» امیدوارند، بعید می‌دانم هیچوقت دشمن بتواند به آنها غلبه کند.

آل ایوب ضمن ابراز تاسف از اتفاق دردناک اخیر که منجر به سوزانده شدن شمار زیادی زنان و کودکان در رفح شد، تاکید کرد: فقط می‌توانم به آن کودک عزیز رفح بگویم که «کودکم دوام بیاور، دست‌هایت را مشت کن، سینه سپر کن و دلت را قرص کن» که در این زمین بازی، توپ بر سر پلید دشمن می‌خورد و بالاخره آن را نابود می‌کند. من پشت تو هستم و وای بر آن‌کس که دستش به خون مظلوم آلوده شود ولو به کلام ولو به همراهی کردن از دور و نزدیک یا راضی بودن به این امر. من مطمئنم که فتح نزدیک است. مطمئنم آن‌هایی که زنده زنده زنان و کودکان را در آتش سوزاندند، زنده زنده در آتش قهر خدا سوزانده می‌شوند؛ الهی به حق قاسم الجبارین. من این آیه را از همین جا از قلبم به همه بچه‌ها هدیه می‌کنم: «إِنّا فَتَحْنا لَکَ فَتْحاً مُبِیناً».

ما حق نداریم تصاویر دردناک به کودکان نشان بدهیم

این مجری برنامه‌های کودک در ادامه در پاسخ به اینکه چطور می‌توان این اتفاقات را در برنامه‌ها به کودکان تفهیم کرد بدون آنکه آزار روحی ببینند؟ تصریح کرد: ما هیچگاه حق نداریم استرسی را به بچه‌ها وارد کنیم چون بچه‌ها سهمشان از دنیا شادی، صلح و آرامش است. ما موظفیم که به بچه‌ها در سرتاسر دنیا آرامش ببخشیم و تنها کاری که می‌توان انجام داد این است که آنها را با مفاهیم ظلم و ستم و در عین حال خیرخواهی آشنا کنیم و بگوییم ظلم و ستم خواست دشمن است و صلح و خیرخواهی برای دوستان است. ما هم که همه با هم دوست و رفیق هستیم برای هم دعا می‌کنیم که دعای فرشته‌ها در نگاه خداوند پذیرفته می‌شود که ان‌شاءالله همه بچه‌ها به آرامش و آنچه که سهمشان است در دنیا دست پیدا کنند. بنابراین شبکه کودک، خانواده و جامعه نباید حتی این تصاویر را به بچه‌ها نمایش بدهند چون آنها در ضمیر ناخودآگاه و قلبشان آنقدر ظرفیت پذیرش برای تماشای این تصاویر را ندارند.

در این زمینه بخوانید: 

کارگردان «رخنه»: این حجم از بی‌رحمی در طول تاریخ عجیب است!

سارا روستاپور: عمیقا برای کودکان و زنان فلسطین ناراحتم

فقط از بچه‌ها دعا بخواهیم

آزاده آل‌ایوب در پایان بار دیگر تاکید کرد: ما فقط باید بگوییم که نگران بچه‌های غزه و مسلمانان جهان هستیم پس بیایید برایشان دعا کنیم و بهترین و زیباترین و اثربخش‌ترین دعا این است: «اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج» که بچه‌ها بدانند با آمدن امام زمان (عج)، منجی عالم صلح و آرامش و مهربانی در همه جا حاکم می‌شود و ظالمان جهان بلااستثنا همه نابود و پایمال می‌شوند. خدایی نکرده ما حق نداریم به هر دلیلی این تصاویر را به بچه‌ها نمایش بدهیم و اینکه بگوییم بچه‌ها ببینید چه خبر است. ما باید اخبار خوش به بچه‌ها برسانیم و فقط به آنها بگوییم همه ما یکی هستیم مثل جشن نیکوکاری که به هم کمک می‌کنیم باید بگوییم در دنیا یکی هست که به دعای خیر شما بچه‌ها نیاز دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha