• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۸
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403030906476
  • خبرنگار : 71974

تیم «طلوع» از همدان به فینال مسابقات مناظرات دانشجویی رسید

تیم «طلوع» از همدان به فینال مسابقات مناظرات دانشجویی رسید

مناظره میان گروه «طلوع» از همدان و  گروه «سره» از دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد که طی آن گروه «طلوع» توانست با کسب آرا داوران فینالیست این دوره از مسابقات دانشجویی شود.

به گزارش ایسنا، در مرحله یک چهارم دوازدهمین دوره مناظرات دانشجویی، گزاره استفاده از پوسته حاکمیت‌پذیر به جای فیلترینگ سراسری شبکه اجتماعی در راستای امنیت کاربران است، موضوع مورد بحث میان دو گروه سره از دانشگاه علوم پزشکی  در جایگاه موافق و گروه طلوع از همدان  در جایگاه مخالف قرار گرفت.

در ابتدای این مناظره امیر حسین صحرائیان از تیم سره به عنوان موافق این گذاره اظهار کرد: در تمام دنیا همه شبکه‌های اجتماعی قوانین کشور مقصد را می پذیرند؛ اما در ایران به دلیل نبود دفتر رسمی این پیام‌رسان‌ها فعالیت خود را بدون توجه به هشدار مسئولان ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: فیلترینگ کار کوتاه مدت برای خیر عمومی است و استفاده از فیلتر شکن  به‌دلیل عدم امنیت و عبور اطلاعات از منابع نامشخص می‌تواند مشکلات را برای امنیت اطلاعات کاربران ایجاد کند؛ اما درپوسته‌ها  به دلیل داشتن سرور داخلی می تواند جایگزین فیلترینگ شود.

صدرا فقید از گروه طلوع همدان در جایگاه مخالف بیان کرد: پوسته‌های حاکمیت پذیر همان نرم افزارهای غیررسمی است که امکان رویت داده ها را برای دولت فراهم می کند علاوه بر این امکان تنظیم گری دسترسی به برخی از صفحات توسط دولت وجود دارد. پوسته های حاکمیت پذیر و فیلترینگ هر دو امنیت کاربران را تهدید می کند اساسا دست به دامان روش‌های دیگر شود.

سید فاطمه حسینی فخر از تیم سره عنوان کرد: حدود  ۲میلیون و ۴۰۰ هزار شغل در فضای مجازی در معرض خطر هستند و فروش اطلاعات توسط تلگرام و اینستاگرام نیز امنیت کاربران را به خطر می اندازد، استفاده از پوسته باعث جلوگیری از فروش اطلاعات توسط فیلترشکن‌ها خواهد شد

دانیال موحد از تیم همدان با بیان اینکه فروش اطلاعات در پوسته های پیام رسانی های نیز صورت می‌گیرد، عنوان کرد: اطلاعات مردم در سرور پوسته نیز  امکان فروش دارد از سوی دیگر نرم افزارهای غیررسمی مانند تلگرام طلایی و موبرگرام با عدم استقبال مردم مواجه شدند.

در پایان این مسابقه تیم طلوع از همدان توانست با جلب نظر داوران راهی فینال دوازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha