• جمعه / ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403040804706
  • خبرنگار : 90089

حاشیه‌نگاری خبرنگار ایسنا از شعبه مسجد لرزاده

حاشیه‌نگاری خبرنگار ایسنا از شعبه مسجد لرزاده

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شعبه مسجد لرزاده از ساعت ۸ صبح همزمان با ۵۸ هزار و ۶۳۹ شعبه اخذ رای دیگر در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش ایسنا، مردم حاضر در این شعبه اخذ رای قبل از آغاز رسمی رای گیری در ساعت ۸ صبح، در مسجد لرزاده حضور یافتند.

طبق اعلام مسئولان برگزاری انتخابات در وزارت کشور کلیه شهروندان ۱۸ سال تمام با همراه داشتن یکی از دو مدرک کارت ملی یا شناسنامه می توانند در این دوره از انتخابات شرکت کرده و آرای خود را به صورت دستی به صندوق رای بیاندازند.

با اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور در این انتخابات ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر واجد شرایط رای دادن در داخل و خارج کشور هستند.

محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از شخصیت هایی بود که در مسجد لرزاده حضور یافت و رای خود را به صندوق انداخت.

وی در جمع خبرنگاران گفت: از ملت همیشه در صحنه و وفادار به انقلاب اسلامی تقاضا می‌کنم به سخن این سرباز وطن توجه کنند.

وی ادامه داد: امروز روز حساسی برای تثبیت زحمات گذشته و افق رو به آینده است؛ به همین دلیل در انتخابات باشکوه شرکت کنید تا بار دیگر همه جهان همبستگی ملت ایران با نظام و سرنوشت شان را ببینند. امیدوارم حماسه دیگری امروز برای تاریخ ایران اسلامی و آیندگان رقم بخورد.


 

مخبر سرپرست ریاست جمهوری نیز ضمن حضور در مسجد لرزاده، از فرایند اخذ رای در این محل بازدید کرد.

وی در این بازدید گفت: رای خود را در صندوق دیگری انداختم و اکنون مشغول بازدید از صندوق‌های دیگر هستم. شعبه لرزاده از شعب پرسابقه تهران است. در بازدیدی که انجام شد متوجه شدم هیچ کم و کاستی در این شعبه نیست و استقبال در آن خوب است. 

بر اساس این گزارش، مجید حسینی ناظر شورای نگهبان در شعبه مسجد لرزاده در گفت‌وگو با ایسنا گفت: تیم‌های نظارت، اجرا و انتظامی از حدود ساعت ۷ صبح در مسجد لرزاده حضور یافتند و رای گیری راس ساعت ۸ آغاز شد.

وی افزود: الحمدلله رای اولی‌ها و سالخوردگان از قبل از باز شدن درِ شعبه در صف، منتظر شروع رای گیری بودند. جمعیت در این شعبه علاوه بر محوطه داخلی مسجد به خیابان لرزاده نیز کشیده شده است. 

حسینی همچنین گفت: نمایندگان آقایان جلیلی و قالیباف در این حوزه حضور دارند و از نزدیک در جریان روند برگزاری انتخابات هستند اما نمایندگان آقایان پزشکیان و پورمحمدی تا این لحظه به این صندوق نیامدند.

اقشار گوناگون در محل اخذ رای در مسجد لرزاده حضور دارند.

غلامعلی حدادعادل نیز پس از مشارکت در انتخابات در مسجد لرزاده، در جمع خبرنگاران گفت: مردم در سرنوشت خود موثرند و نسبت به سرنوشت شان بی تفاوت نیستند.

وی خطاب به آرای خاکستری توصیه کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، برخی از مردم از رای ندادن سودی حاصل نخواهند کرد، ولی مشارکت در انتخابات حتما سبب انتفاع آنها خواهد شد. حتما مردم به فردی که  مشکلات کشور را می تواند حل کند، رای بدهند و کمکش کنند.

محمدباقر ذوالقدر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز باغ حضور مسجد لرزاده رای خود را به صندوق انداخت.
 

بر اساس این گزارش، مصطفی امامی‌پور مسئول صندوق شعبه مسجد لرزاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: مشارکت، امنیت و سلامت چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شعبه مسجد لرزاده بی‌نظیر است.
مصطفی امامی‌پور تصریح کرد: با وجود خستگی زیاد مشارکت بی‌نظیری را شاهد هستیم. مشارکتی که من امروز در مسجد لرزاده دیدم حکایت از بصیرت و همراهی مردم با درخواست مقام معظم رهبری برای شرکت در انتخابات است.
وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه این مسجد در منطقه مومن خیز و مذهبی قرار دارد، اما حضور و مشارکت مردم با پوشش‌ها و قومیت‌های متنوع را پای صندوق‌های رای شاهدیم. این بسیار مهم است که مردم با تنوع فکری زیاد به درخواست مقام معظم رهبری لبیک گفتند.

مسئول صندوق شعبه لرزاده ادامه داد: سلامت صندوق‌های رای با حضور ناظران شورای نگهبان و بازرسان وزارت کشور و حضور برخی کاندیداها سر صندوقها به خوبی تضمین شده و خوشبختانه تا این لحظه هیچ مشکلی نداشتیم.

نیروهای فراجا امنیت محل شعب اخذ رای را تامین می کنند.

همچنین علیرضا صادقی نماینده ستاد انتخابات سعید جلیلی در شعبه مسجد لرزاده در گفت و گو با ایسنا گفت: شور و اشتیاق و میزان مشارکت مردم در شعبه مسجد لرزاده از ساعات اولیه آغاز چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بالا بود.

وی ادامه داد: علاوه بر چهره‌های سیاسی مردم نیز با سلایق و گرایش‌های فرهنگی مختلف در شعبه حضور داشتند. رای اولی‌ها و افراد مسن با گرایش‌ها، تیپها و سلایق سیاسی و فرهنگی متنوع، همه حضور داشتند. برای خود بنده جذابیت دارد در منطقه‌ای که عمدتاً مذهبی نشین هستند این چنین جوانان و افراد با حجاب و تیپ‌های مختلف برای رای دادن در شعبه لرزاده حضور پیدا کردند. 

بر اساس این گزارش، محسن علایی یگانه نماینده ستاد پزشکیان در مسجد لرزاده نیز در گفت و گو با ایسنا، بیان کرد: مشارکت شعبه مسجد لرزاده از نظر جمعیت و شلوغی بسیار زیاد است. حضور رای اولی‌های دختر و پسر و همچنین جوانان با تیپ ها و پوشش‌های مختلف در این صندوق قابل توجه و چشمگیر است. اهمیت این مسئله زمانی بیشتر می‌شود که بافت منطقه لرزاده یک بافت مذهبی نشین است.

با وجود تمدید زمان اخذ رای، حضور مردم در مسجد لرزاده همچنان چشمگیر بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha