• جمعه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402121107619
  • خبرنگار : 50535

/برای وطن/

مردم آذربایجان شرقی باری دیگر حماسه خلق کردند

مردم آذربایجان شرقی باری دیگر حماسه خلق کردند

ایسنا/آذربایجان شرقی امروز روزی است که مردم آذربایجان شرقی عشق به وطن را معنا کردند. همه‌ی عاشقان و دلسوزان ایران اسلامی با حضور پر شوروشعور خود آمده‌اند تا باری دیگر حماسه خود را به جهانیان نشان دهند.

امروز ۱۱ اسفندماه ماه مصادف با برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری است، شعب اخذ رای از همان ساعات اولیه در شهر تبریز و سایر نقاط استان با استقبال مردم شریف آذربایجان‌شرقی مواجه شد.

مردمان غیور آذربایجان شرقی در طول سال‌های متمادی از انقلاب مشروطه، سال‌های برپایی انقلاب اسلامی و پس از پیروزی انقلاب همواره در تمامی صحنه‌های تاثیر گذار شرکت کرده و وظیفه دینی و شرعی خود را به این کشور ادا کرده‌اند.

به شعب اخذ رای سر می‌زنیم تا شاهد شکوه مردم این دیار باشیم.

ما به نیابت از شهیدان امروز در پای صندوق‌های رای حضور یافته ایم

محمد علی پرغو، جانباز سرافراز دفاع مقدس و استاد دانشگاه تبریز که صبح اول وقت در مسجد آیت الله انگجی تبریز برای رای دادن حاضر شده است،  گفت: طرف صحبت من با مردم شریف، بصیر و حماسه ساز آذربایجان شرقی است، وظیفه‌ی ما به عنوان یک شهروند ایرانی شرکت در انتخابات و انتخاب افراد اصلح است.

وی ادامه داد: ما باید در این انتخابات شرکت کرده و مجلسی قوی و در شان مردم ایران انتخاب کنیم و در برابر دشمنانی که چشم دیدن انقلاب ما را ندارند، بگوییم ما در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی جان و مال خود را فدا می‌کنیم.

وی افزود: ما باید به نیابت از شهیدان امروز در پای صندوق‌های رای حضور یافته و با مشارکت در صحنه‌ی انقلابی مسیر آن‌ها را ادامه دهیم.

وی در توصیه‌ای به دانشجویان عنوان کرد: دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته جامعه به کاندیدایی رای دهند که در دل خود ترس از خدا داشته و عمل او نیز همیشه خدامحور باشد.

در انقلاب اسلامی ایران تمامی سلایق سهیم هستند

یک کارشناسی سیاسی نیز با حضور در یکی شعبات اخذ رای تبریز بیان کرد: در انقلاب اسلامی ایران تمام سلایق سهیم هستند که این نشان دهنده‌ی خردمندی مردم ایران است، ما به این راحتی به این موقعیت دست پیدا نکردیم.

روح الله پور اسمعیلی ادامه داد: انقلاب ما در مسیر توسعه و پیشرفت است با این حال در این مسیر موانعی نیز وجود دارد که همه‌ی ما باید با وحدت و همگرایی در موانع این مسیر را پشت سر بگذارنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز باید مردم ما مانند تمامی صحنه‌های انقلاب حماسه خلق کرده و نظام خود را سربلند کنند.

حضور ما موجب می‌شود تا دشمنان محاسبات خود را به روزرسانی کنند

یکی از دانشجویان دانشگاه تبریز در شعبه اخذ رای در این دانشگاه گفت: این حضور در انتخابات دستاوردهای داخلی و خارجی می‌تواند داشته باشد، چشم دشمنان به این حضور پرشور ما است، مردم باید رای بدهند.

وی با تاکید بر اینکه این رای ها قطعا تاثیر خواهند داشت، گفت: حضور ما موجب می‌شود تا دشمنان محاسبات خود را به روزرسانی کنند و بدانند که مردم پای آرمان‌های انقلاب و اسلام هستند.

رای دادن مانند نمازخواندن است که باید در اول وقت ادا شود

یک رای اولی نیز با حضور در مسجد آیت الله انگجی تبریز، گفت: رای دادن مانند نمازخواندن است که باید در اول وقت ادا شود.

وی ادامه داد: من هم می‌دانم جامعه مشکلاتی دارد اما من می‌خواهم با استفاده از حق رای خود فرد اصلحی را به عنوان نماینده انتخاب کنم تا شاید به اندازه‌ی خودم در حل مشکلات جامعه نقش داشته باشم.

یک پیرمرد باتجربه و انقلابی بیان کرد: هم نسل‌های من که زمان قبل از انقلاب را دیدیم، خوب قدر این مملکت را می‌دانیم و حاضریم برای هر ذره از خاکش خون بدهیم.

وی ادامه داد: ما باید با مشارکت در صحنه‌های انقلاب مشتی کوبنده بر دهان دشمن بزنیم و به آمریکا بگوییم مردم باغیرت ایران هیچگاه خام دروغ‌های کثیف غرب نمی‌شود.

حضور در پای صندوق‌های، نشانگر وحدت مردم

شهروندی از روستای کردلر اسکو با حضور در شعبه اخذ رای، گفت: ما با رای دادن می‌خواهیم وحدت بین مردم ایران را به دشمنانی که در کمین جمهوری اسلامی نشسته‌اند نشان داده و اعلام بیداری کنیم.

وی ادامه داد: من امروز با بی‌اعتنایی به سردی هوا آمده‌ام تا به تکلیف خود عمل کنم مردم این روستا برای انجام کار خیر عجله دارد.

مرد جوان دیگر از اهالی این روستا بیان کرد: من از اول صبح در پای صندوق‌های رای حضور یافته و از حق رای خود استفاده می‌کنم. ما باید خود برای این کشور مجلس قوی انتخاب کنیم، می‌خواهم تمام دنیا بداند که مردم آذربایجان همیشه پشت رهبر خود ایستاده‌ است.

حاج نقی، یکی از ریش سفیدان مسجد شادباد مشایخ نیز با اعلام انزجار از فتنه‌های دشمنان نظام، بیان کرد: ما بنابر دستور مقام معظم انقلاب در تمامی صحنه‌های انقلاب حضور داریم و امروز نیز با حضور و مشارکت خود مشت محکمی بر دهان دشمن زده‌ایم.

وی افزود: دشمنان فکر کرده‌اند مردم غیور ایران خام تبلیغات رسانه‌های آن‌ها شده و پشت نظام خود را خالی می‌کنند آن‌ها باید بدانند ما برای این انقلاب خون جوانانمان را فدا کرده‌ایم رای دادن که جای خود را دارد.

یک خانم بازنشسته‌ی آموزش و پرورش نیز در مسجد رضوان شهر تبریز عنوان کرد: ۴۰ سال است که رای داده‌ام و همیشه پشت این انقلاب بوده‌ام و تا صبح از شوروشوق انتخابات نخوابیده‌ام تا در این روز مبارک صبح زود بیدار شده و به وظیفه‌ی خودم عمل کنم.

وی تاکید کرد: من از زمانی که به سن تکلیف رای دادن رسیده‌ام یکبار هم از این عمل مبارک غافل نشده‌ام و به تمامی دانش آموزان و نسل جدید این جامعه نیز می‌گویم بیایید همگی یکصدا پای انقلابمان باشیم، مشکلات جامعه حل شدنی است، اکنون زمان قهر کردن از نظام نیست.

شایان ذکر است، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور پرشور مردم در سراسر کشور در حال برگزاری است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha