• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403041207691
  • خبرنگار : 71145

حملات گسترده اشغالگران در خان‌ یونس/ گزارش عبری از «حادثه سخت» در غزه

حملات گسترده اشغالگران در خان‌ یونس/ گزارش عبری از «حادثه سخت» در غزه

ارتش اشغالگر امروز-سه شنبه- بمباران خان یونس را تشدید کرد تا برای عملیات نظامی جدیدی که تهدید به انجام آن در این شهر کرده، آماده شود، در حالی که گزارش‌های رسانه‌ها از یک «رویداد سخت» که برای سربازان اشغالگر در غزه رخ داده، خبر دادند.

به گزارش ایسنا، ساعاتی پس از صدور دستور ارتش اشغالگر به ساکنان مناطق شرقی خان‌ یونس برای تخلیه آنجا به بهانه پرتاب موشک‌هایی از داخل این شهر به سمت شهرک‌های غلاف غزه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شب گذشته و بامداد امروز حملات شدیدی را به مناطق مختلف خان یونس انجام دادند.

برای ساعاتی مناطق شرقی و جنوبی شهر مورد حملات هوایی و کمربندهای آتش قرار گرفت. وبگاه‌های فلسطینی تصاویری را منتشر کردند که بمباران شدید در طول شب را نشان می‌داد.

خبرنگار الجزیره گفت: این بمباران مناطقی از جمله قیزان رشوان در جنوب، تقاطع المطاحن در شمال و عبسان الکبیره در شرق را هدف قرار داد که منجر به شهید و زخمی شدن تعدادی شد.

شبکه الاقصی فلسطین نیز پیش از بامداد امروز گزارش داد که بر اثر بمباران شدید رژیم صهیونیستی به این شهر، هشت شهید و بیش از ۳۰ زخمی برجای گذاشت که به مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس در جنوب نوار غزه منتقل شدند.

همچنین خبرنگار الجزیره گزارش داد: در حمله اسرائیل به گروهی از غیرنظامیان در نزدیکی تقاطع المطاحن در شمال خان یونس تعدادی شهید و مجروح شدند. این خبرنگار ادامه داد: بر اثر بمباران محله قیزان رشوان در جنوب شهر خان‌ یونس، یک تن شهید و سه تن زخمی شدند.

خبرنگار المیادین نیز ضمن اشاره به وجود تعدادی از شهدا در عبسان و خزاعه در خان یونس خاطرنشان کرد: تیم‌های امدادی موفق به رسیدن به مصدومان نشدند.

وی همچنین با اشاره به شلوغی بیمارستان‌های خان یونس و عدم پذیرش زخمی‌های بیشتر، افزود: وضعیت آوارگان خان یونس بسیار غم انگیز است، زیرا بیشتر آنها کودک بودند که در فضای باز خوابیدند.

تهدید اشغالگران مبنی بر آغاز عملیات نظامی جدید، تعداد زیادی از ساکنان را از مناطق شرقی خان یونس آواره کرده است.

کلیپ‌های ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که آواره‌ها شب را در خیابان‌ها سپری کردند.

خبرنگار المیادین در ادامه گزارش داد که اشغالگران بامداد نیز به حملات خود به شمال اردوگاه النصیرات و مناطق اطراف «نتزاریم» و تل الهوی در جنوب غربی شهر غزه پرداختند.

بمباران شب گذشته رژیم صهیونیستی علاوه بر خان یونس، مناطق دیگری را در مرکز و جنوب نوار غزه هدف قرار داد و خبرنگار الجزیره گفت که این حملات منجر به شهادت و زخمی شدن‌ها در اردوگاه النصیرات شد.

منابع پزشکی به الجزیره گفتند که بمباران مستمر رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف نوار غزه از بامداد امروز تاکنون منجر به شهادت ۱۷ فلسطینی شده است.

منابع فلسطینی اعلام کردند که هواپیماهای اشغالگر شب به شدت در آسمان شهر غزه و مرکز غزه پرواز کردند و همزمان با گزارش‌هایی مبنی بر یک عملیات مقاومتی خاص در محور نتزاریم بود.

تخلیه بیماران

مدیر بیمارستان اروپایی غزه به الجزیره گفت: در حال تلاش برای انتقال تجهیزات به بیمارستان ناصر در خان یونس هستیم. وضعیت سخت، فاجعه بار و غیرقابل توصیف است.

وی افزود: همه بیماران را از بیمارستان منتقل کردیم.

بیمارستان اروپایی غزه، آخرین بیمارستان فعال در استان خان یونس، پس از دستور اشغالگران برای تخلیه مناطق و محله‌های شرقی، شاهد تخلیه بیماران، آوارگان و تجهیزات پزشکی بود.

صحنه‌های ویدئویی تخلیه کل بخش‌ها در بیمارستان اروپایی غزه، از جمله بخش‌های بیماران و چادرهای آوارگانی را که وسایل خود را برای انتقال به مناطق جدید آماده کرده بودند، نشان می‌داد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ساکنان و آوارگان مناطق القراره، بنی سهیلا، عبسان، خزاعه، الفخاری، الشوکه و النصر باید فورا تخلیه شوند.

بیمارستان اروپایی غزه جزو این مناطقی است که دستورات اشغالگران را دریافت کرده‌اند.

حملات گسترده اشغالگران در خان‌ یونس/ گزارش عبری از «حادثه سخت» در غزه
زخمی‌های غزه

جنایت وحشتناک در صف پر کردن آب آشامیدنی

نیروهای اشغالگر پس از هدف قرار دادن یک بازار پرجمعیت و یک محل برای تهیه آب آشامیدنی دست به کشتار فجیعی در منطقه مسجد الشمعه در محله الزیتون در شهر غزه زدند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که بر اثر بمباران وحشیانه بازار و محل پر کردن آب آشامیدنی نزدیک مسجد، ۱۷ تن به شهادت رسیدند و اجساد شهدا و تکه‌های بدن آنها در منطقه پراکنده شد.

حملات گسترده اشغالگران در خان‌ یونس/ گزارش عبری از «حادثه سخت» در غزه
ساکنان غزه در صف پر کردن آب آشامیدنی

تصاویر هولناکی نشان می‌دهد که اجساد شهدا روی زمین افتاده‌اند و حاضران به دلیل نبود آمبولانس و نبود خدمات پزشکی در منطقه سعی در انتقال آنها از طریق خودروها را دارند.

تصاویر بسته‌های نان آغشته به خون شهدایی را نشان می‌دهد که بر اثر بمباران وحشیانه اشغالگران در محل افتاده‌اند.

نیروهای اشغالگر پس از هدف قرار دادن یک بازار پرجمعیت و یک ایست بازرسی، قتل عام فجیعی را در منطقه مسجد الشماع در محله الزیتون در شهر غزه انجام دادند. برای پر کردن آب منابع فلسطینی اعلام کردند که بر اثر بمباران وحشیانه بازار و محل پر کردن آب آشامیدنی نزدیک مسجد، ۱۷ شهید به شهادت رسیدند و اجساد شهدا و بقایای آنها در منطقه پراکنده شد. تصاویر هولناکی نشان می دهد که اجساد شهدا روی زمین افتاده اند و حاضران به دلیل نبود آمبولانس و نبود خدمات پزشکی در منطقه سعی در انتقال آنها از طریق باگ دارند. تصاویر بسته های نان آغشته به خون شهدایی را نشان می دهد که در اثر بمباران وحشیانه اشغالگران در محل سقوط کرده اند.

در تله افتادن سربازان اشغالگر و محاصره شدن آنها توسط مقاومت

از سوی دیگر، گزارش‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی از یک «رویداد دشوار و پیچیده» در غزه در میان گزارش‌هایی مبنی بر کمینی برای نیروهای اشغالگر در محور نتزاریم خبر دادند.

ناصر اللحام، مدیر دفتر المیادین در فلسطین اشغالی تاکید کرد که آنچه رسانه‌های عبری آن را «حادثه دشوار» در نوار غزه توصیف کردند، هدف قرار دادن مقر ارتش اشغالگر در منطقه نتزاریم در مرکز غزه توسط مقاومت در شب گذشته بود. 

اللحام فاش کرد که هلیکوپترهای اشغالگران مجروحان را به بیمارستان آسوتا در اشدود و بیمارستان سوروکا در بئرالسبع منتقل کردند و لشکر ۹۹ ارتش اشغالگر برای تعامل با حادثه امنیتی نادری که ماه‌ها است رخ نداده بود، درخواست پشتیبانی هوایی کرد تا هلیکوپترها بتوانند در محل فرود بیایند در این حین بمباران به صورت هیستریک در النصیرات، المغراقه و سایر مناطق در نوار غزه آغاز شد.

مدیر دفتر المیادین با بیان اینکه درگیری‌های شدید برای مدت طولانی ادامه داشت، خاطرنشان کرد: شهرک نشینان درخواست‌هایی برای دعا جهت شفای سربازانشان دادند که نشان دهنده شدت نبرد و گستردگی تلفات در میان صفوف اشغالگران بود.

همچنین مدیر دفتر المیادین تاکید کرد که مقاومت مقر لشکر ۹۹ در منطقه «نتزاریم» را با بیش از ۲۰۰ گلوله خمپاره بمباران کرد و با مسلسل هدف قرار داد که تعدادی تلفات برجای گذاشت و اشغالگران بر آن سرپوش گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: شب گذشته برای اشغالگران سخت گذشت و در مقابل فشارها بر غزه را تشدید خواهند کرد. وی اشاره کرد مذاکرات امروز در غزه با آتش و در سایه هرج و مرج بزرگ سیاسی و نظامی در تل‌آویو در حال انجام است.

پایگاه‌های خبری فلسطینی به نقل از یک تارنمای اشغالگران گزارش دادند که بالگردهای صهیونیست‌ها بامداد امروز در بیمارستان سوروکا در بئرالسبع فرود آمدند.

همچنین گزارش شده است که پنج سرباز به شدت مجروح به بیمارستان آسوتا در اشدود منتقل شدند.

این در حالی است که ارتش اشغالگر بعدا اذعان کرد تعداد سربازان زخمی در این حادثه به ۱۱ تن افزایش یافت.

حملات گسترده اشغالگران در خان‌ یونس/ گزارش عبری از «حادثه سخت» در غزه
سربازان اشغالگر

منابع خبری فلسطینی تصاویری از آمبولانس‌های صهیونیست‌ها در حیاط بیمارستان «برزلای» در شهر عسقلان برای پذیرش سربازانی که قرار است با بالگردها به آن منتقل شوند، منتشر کردند.

رسانه‌های دشمن ادامه دادند: در یک حادثه امنیتی در محور نتزاریم در مرکز نوار غزه، ۲ سرباز کشته و سه تن دیگر زخمی شدند که حال ۲ تن از آنها وخیم و ناامید کننده است.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، تعدادی از  نیروهای اشغالگران در یک کمین در نوار غزه به دام افتادند که برخی نجات یافتند و تعدادی از نظامیان نیز در این عملیات مجروح شدند.

مقاومت فلسطین حملات خود را به نیروهای اشغالگر در محور نتزاریم تشدید کرد، جایی که گزارش‌های اشغالگران می‌گویند ارتش در مرحله نهایی جنگ غزه نیروهای خود را در این منطقه حفظ خواهد کرد.

حملات گسترده اشغالگران در خان‌ یونس/ گزارش عبری از «حادثه سخت» در غزه
عملیات مقاومت علیه نیروهای اشغالگر

منابع فلسطینی همچنین اعلام کردند که بمباران صهیونیست‌ها مناطقی در شهر رفح را هدف قرار داده است. بمباران روز گذشته رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از ۲۰ شهید برجای گذاشت

ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر از کشته شدن یک سرباز و زخمی شدن ۹ تن در نبردهای رفح در جنوب نوار غزه خبر داده بود.

رویدادهای الشجاعیه

در محله الشجاعیه در شرق شهر غزه، نبردهای مستقیم بین نیروهای اشغالگر و مقاومت در میان موج شدید عملیات‌های انجام شده توسط گردان‌های القسام، گردان‌های القدس و دیگر گروه‌ها ادامه دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی برای ششمین روز متوالی به حملات خود به محله الشجاعیه با بمباران شدید توپخانه و بالگرد ادامه می‌دهد.

پهپادهای کوادکوپتر رژیم صهیونیستی بامداد امروز سه شنبه به سمت ساکنان محله الشجاعیه تیراندازی کردند.

گردان‌های مجاهدین تاکید کرد: مبارزان ما با همراهی نیروهای شهید عمر القاسم، تجمعات نیروهای دشمن صهیونیستی را در محور پیشروی الشجاعیه با تعدادی موشک هدف قرار دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha