• شنبه / ۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۷:۳۸
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402120502518
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

یک مسئول در استانداری مطرح کرد:

سیستان و بلوچستان در ساخت مسکن الگوست

سیستان و بلوچستان در ساخت مسکن الگوست

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان عملکرد خوب استان در خصوص ساخت مسکن را حاصل هماهنگی و راهبری خوب دستگاه‌های اجرایی استان عنوان کرد.

منصور بیجار شامگاه جمعه در شورای مسکن استان افزود: توجه به فرهنگ منطقه و آسان سازی فرآیند ها در ساخت مسکن از عواملی بودند که سبب شد سیستان و بلوچستان الگویی برای دیگر استان های کشور باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان نیز از واگذاری زمین به هزار و هشت(۱۰۰۸) خانوار این استان در راستای پویش کشوری مهدویت خبر داد.

عطاء اله اکبری با بیان اینکه یکی از مولفه‌های قدرت و پویایی هر کشور جمعیت به خصوص جوانان آن است، افزود: اهدای زمین در طرح جوانی جمعیت یک تکلیف قانونی است و حتی در صورتی که فرم «ج» متقاضیان نیز سبز نباشد، افراد واجد شرایط این طرح مشمول دریافت زمین می‌شوند.

وی ادامه داد: در این راستا بر اساس بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ وزارت راه و شهرسازی موظف است به منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، یک قطعه زمین یا واحد مسکونی رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانوارهای مشمول اختصاص دهد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: مطابق با آیین نامه ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشند، در صورت واجد شرایط بودن زمین یا واحد مسکونی تعلق می‌گیرد.

وی اضافه کرد: خانواده‌هایی که شرایط مذکور را دارند نیاز به مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی نداشته و می‌توانند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس https://saman.mrud.irمراجعه کرده و ثبت‌نام کنند.

اکبری تصریح کرد: در مجموع ۶ هزار و ۹۷۳ متقاضی در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل در این طرح اقدام به ثبت نام کردند که با پالایش و بررسی‌های به‌عمل آمده از میان هزار و ۲۴ متقاضی واجد شرایط تایید نهایی شده که امروز زمین به هزار و هشت نفر از آنان واگذار شد.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شهرهای زابل، هامون، نیمروز و میرجاوه در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل مشمول جوانی جمعیت می شوند، خاطر نشان کرد: متقاضیان قانون جوانی جمعیت علاوه بر دریافت زمین ۲۰۰ متری رایگان، برای ساخت آن نیز می‌توانند از تسهیلات پرداختی نهضت ملی مسکن استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha