• جمعه / ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1403040805342
  • خبرنگار : 71282

بسته خبری هفتگی کار و تعاون

افزایش استقبال از یارانه دستمزد

افزایش استقبال از یارانه دستمزد

عناوین مهم‌ترین خبرهای حوزه کار و تعاون به آموزش ۱۰ هزار کارگر ساختمانی، افزایش متقاضیان یارانه دستمزد، درخواست اختصاص مشوق صادراتی به تعاونی‌های فرش دستباف و پرداخت ۱۱۵ همت تسهیلات به مشاغل خانگی اختصاص داشت.

به گزارش ایسنا، این هفته طرح آموزش ۱۰ هزار کارگر ساختمانی در قالب قرارگاه آموزش ایمنی کار «آماک» با هدف کاهش حوادث ساختمانی به اجرا درآمد.

بر اساس طرح مذکور در مرحله نخست برنامه عملیاتی قرارگاه، بیش از ۲۲۰۰۰ نفر- ساعت آموزش ایمنی کار برای زنان سرپرست خانوار برنامه‌ریزی و اجرا شده و سپس در قالب تفاهم‌نامه مشترک میان مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، مؤسسه کار و تأمین اجتماعی و کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی آموزش حدود ۱۰ هزار نفر کارگر ساختمانی در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است.

تازه‌ترین نتایج اجرای طرح یارانه دستمزد نیز این هفته منتشر شد که نشان می داد تاکنون بیش از ۴۳ هزار نفر متقاضی در طرح ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۳۷ هزار و ۲۶۳ نفر موفق به انعقاد قرارداد کار شده‌اند.

بر اساس این طرح ۷۰۱۹ کارفرما نیز مشارکت داشته‌اند و استقبال بیشتری از طرح نسبت به ماه های گذشته صورت گرفته است.

خبر دیگر این هفته به پرداخت ۱۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی اختصاص داشت.

به گفته مسئولان وزارت کار، توزیع ۲۸۰ همت تسهیلات اشتغالزایی در بخش‌های مختلف صنعت، تولید و خدمات در جهت پایداری اشتغال روستایی و مشاغل خانگی از جمله اقدامات موثر دولت سیزدهم بوده و در این راستا ۱۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی اختصاص یافته است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف نیز خواستار اختصاص مشوق های ارزی به صادرکنندگان فرش شد و گفت: صادر کنندگان فرش مشوقی ندارند و مصوبه تعهد ارزی به ضرر کنندگان فرش بوده است. در دو دولت قبل به هر فرشی که صادر می‌شد ۵ درصد جایزه صادراتی تعلق می‌گرفت اما امروز آن جایزه صادراتی نه تنها وجود ندارد بلکه گفته شده ارز حاصل از صادرات به حساب بانک مرکزی برگردانده شود.

وی حجم صادرات فرش دستباف در سال گذشته را حدود ۵۰ میلیون دلار ذکر کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار کارشناس ارشد در حوزه فرش دستباف در رشته‌های گوناگون بافت فرش، طراحی، مرمت، تعمیر و تولید در داخل کشور وجود دارد  که باید از این ظرفیت و نیروهای آماده و علمی به نحو مطلوب استفاده شود.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha