• جمعه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402112014687
  • خبرنگار : 50598

امام جمعه موقت اراک:

نمایندگان مجلس باید نگاهی تحولی و انقلابی داشته باشند

نمایندگان مجلس باید نگاهی تحولی و انقلابی داشته باشند

ایسنا/مرکزی امام جمعه موقت اراک با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید نگاهی تحولی و انقلابی داشته باشند، گفت: مجلس اگر عالمانه قانون وضع کند و بر اجرای قانون نظارت صحیح داشته باشد همه مشکلات کشور برطرف می‌شود.

حجت الاسلام قاسم عبدالهی امروز (۲۰ بهمن ماه) در خطبه‌های نماز جمعه اراک با اشاره به وابستگی حکومت پهلوی به غرب، اظهار کرد: شاه در جزیی‌ترین مسائل حکمرانی از غربی‌ها اجازه می‌گرفت و بدون اجازه غرب کوچک‌ترین کاری نمی‌کرد.

وی گفت: حکومت پهلوی افتخارش این بود که دین‌زدایی می‌کرد. آنها کاری کرده بودند که در شهرهای بزرگ، دین را به سخره می‌گرفتند و هیچ حد و حدودی برای دین قائل نمی‌شدند.

عبدالهی با اعتقاد به اینکه کوچکترین حرکت سیاسی در زمان پهلوی سرکوب می‌شد، ادامه داد: آزادی بیان در زمان شاه هیچ ارزشی نداشت و بعد از جمهوری اسلامی آزادی بیان معنا پیدا کرد.

امام جمعه موقت اراک بیان کرد: مردم ایران وطن خود را همراه با دین اسلام می‌خواستند. با وجود اینکه ده‌ها حزب دیگر در ایران وجود داشتند، ولی مردم فقط به فریاد امام لبیک گفتند.

وی گفت: اقتصاد ایران اکنون قابل مقایسه با زمان شاه نیست. پیش از انقلاب، آب لوله‌کشی در قسمت‌های مهم شهر تهران وجود نداشت و بیشتر تهران حلبی‌آباد بود.

عبدالهی اظهار کرد: جوانان ما همواره از آرمان‌های امام و انقلاب، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی حفاظت می‌کنند. خواسته اصلی مردم اجرای احکام اسلامی و عدالت علی (ع) در جامعه است. مردم ایران فقط برای خدا انقلاب کردند و تا زمانی که خداوند با ما هست، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند کند.

امام جمعه موقت اراک با تاکید بر ضرورت شرکت در انتخابات، افزود: به نیروهای نخبه و احزاب استان مرکزی و اراک سفارش می‌کنم که کسانی را به مردم معرفی ‌کنید که درد دین و انقلاب داشته باشند و از بین مردم باشند و درد مردم را حس کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha