• شنبه / ۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402110704741
  • خبرنگار : 71496

یورش اشغالگران صهیونیست به مناطق مختلف کرانه‌باختری و به شهادت رسیدن یک جوان

یورش اشغالگران صهیونیست به مناطق مختلف کرانه‌باختری و به شهادت رسیدن یک جوان

نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیست یورش‌های متعددی را علیه شهرک‌ها و روستاهای فلسطینی در کرانه باختری که از زمان جنگ علیه نوار غزه شاهد تنش گسترده‌ای است، آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، اشغالگران صهیونیست در ساعات اولیه بامداد امروز (شنبه) به روستای «ابوضعیف» در شمال شرق جنین یورش بردند که در نتیجه آن درگیری‌هایی شکل گرفت که در آن یک جوان به نام احمد عبد الکریم یاسین، ۲۷ ساله از ساکنان این روستا به شدت از ناحیه شکم زخمی شد و در ادامه نیز اعلام شد که او پس از انتقال به بیمارستان ابن سینا، در اثر شدت جراحت به شهادت رسید.

در پی شهادت این جوان فلسطینی، تجمع اعتراضی مقابل بیمارستان ابن سینا آغاز شد و شرکت‌کنندگان همزمان با تشییع پیکر این شهید، شعارهایی در محکومیت اشغالگری و جنایاتی که در تمامی نقاط علیه فلسطینی‌ها انجام می‌شود، سر دادند.

به گزارش العربی الجدید، نیروهای مقاومت در شهر قلقیلیه به اشغالگرانی که به این شهر یورش آورده بودند، تیراندازی کرده و بمب‌های انفجاری دست‌سازی را پرتاب کردند. همزمان در پی یورش اشغالگران به شهرک «بیر زیت» در شمال رام‌الله نیز درگیری‌هایی میان دو طرف آغاز شد و اشغالگران پس از یورش به منزل خانواده علی سامر ابوتایه، جوان فلسطینی در شهرک سلوان در قدس اشغالی، او را بازداشت کردند.

در یورش روز جمعه شهرک‌نشین‌ها به مالکان اراضی فلسطینی واقع در «مسافر یطا» در جنوب الخلیل در جنوب کرانه باختری، دو تبعه خارجی زخمی شدند. همزمان مسوولان رژیم صهیونیستی درباره تخریب ۱۱ ساختمان مسکونی و زیرساخت کشاورزی در مجتمع ابو نوار البدوی، واقع در شرق قدس اشغالی هشدار دادند.

اشغالگران صهیونیست از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، هر روز در مناطق مختلف کرانه باختری دست به بازداشت‌ فلسطینی‌ها می‌زنند. طبق گزارش باشگاه اسیر فلسطینی، از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون تعداد بازداشتی‌ها به حدود ۶۲۸۵ تن رسیده و این آمار شامل کسانی است که از درب منزل و در ایست‌های نظامی بازداشت شده، یا آنهایی که تحت فشار مجبور شدند خود را تسلیم کنند و نیز آنهایی که به گروگان گرفته شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha