• یکشنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1402110100509
  • خبرنگار : 71963

در امور آموزشی، پژوهشی و دانش‌بنیان با جهان اسلام صورت می‌گیرد

افزایش همکاری‌های جهاددانشگاهی و سازمان بین‌المللی سینوو

افزایش همکاری‌های جهاددانشگاهی و سازمان بین‌المللی سینوو

در نشست مشترک رییس جهاددانشگاهی و دبیرکل سازمان بین‌المللی سینوو بر گسترش همکاری‌های بین‌المللی آموزشی، پژوهشی و دانش‌بنیان با جهان اسلام تاکید شد.

به گزارش ایسنا، نشست مشترک دکتر حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی و دکتر کریم نجفی برزگر دبیرکل سازمان بین‌المللی سینوو با هدف بررسی توسعه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و دانش‌بنیان با جهان اسلام برگزار شد.

رئیس جهاددانشگاهی در این نشست با اشاره به گوشه‌ای از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این نهاد علمی و دانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی در حال حاضر علاوه بر دفتر مرکزی، دارای 11 سازمان جامع استانی، 32 واحد، 3 پژوهشگاه، 30 پژوهشکده، 7 سازمان و مرکز فرهنگی، سه خبرگزاری، 50 مراکز فرهنگی عمومی نوع ب، یک مرکز آموزش مهارتی و تخصصی با 157 مرکز در سراسر کشور، 2 دانشگاه، یک دانشکده، 6 مؤسسه آموزش عالی، 159 مرکز خدمات تخصصی پژوهشی، 3 پارک علم و فناوری، 24 مراکز رشد، 40 مرکز نوآوری و شتاب‌دهی (منش) یک مجتمع تحقیقاتی، 2 برج فناوری و است.

مسلمی نائینی همچنین با بیان اینکه این نهاد براساس نگاه تحولی خود گسترش همکاری‌های بین‌المللی را دنبال می‌کند، تأکید کرد: جهاد دانشگاهی برای عضویت و استفاده از خدمات سازمان بین‌المللی دانشگاهی سینوو در ارائه پشتیبانی بین‌المللی از همکاری‌های آموزشی و کارگزاری محصولات دانش‌بنیان آمادگی دارد.

دبیرکل سازمان بین‌المللی سینوو نیز با اشاره به دستاوردهای این شبکه علمی و دانشگاهی، با بیان اینکه شناخت و تجربه کافی از کشورهای عضو یک سازمان بین‌المللی از نکات بایستۀ بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و ایجاد ارتباطات است، ابراز داشت: سازمان بین‌المللی سینوو به‌واسطه شناخت مدیران آن از قوت‌ها، ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدیدات و بهره‌مندی از ظرفیت شهرت کامستک در کشورهای اسلامی توانسته است ظرفیت‌های بسیار خوبی را در همکاری با نخبگان جهان اسلام سازماندهی کند.

نجفی‌برزگر تصریح کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند از توانمندی‌های سینوو به‌ویژه ظرفیت‌های اجرایی و ارتباطی آن برای تبادل دانش و فن‌آوری در پیوند با دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و پژوهشی، شرکت‌های دانش‌بنیان، سازمان‌ها و دولت‌های جهان اسلام بهره‌گیری کند.

گفتنی است سازمان بین‌المللی سینوو با بَرنام شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام یکی از شبکه‌های وابسته به -کامستک - کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری کشورهای هم‌پیمان در سازمان همکاری‌های اسلامی است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران میزبانی از آن را بر عهده دارد. این سازمان بین‌المللی، پایگاهی سرشار از دانایی و توانایی است که با آرمان دادگری، ژرفایش و پایایی دانش و اندیشه و توانمندسازی آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و مهارتی جهان اسلام، در گسترش آموزش‌عالی همگانی استوار بر فناوری هوشمند می‌کوشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha