• شنبه / ۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402100905836
  • خبرنگار : 50649

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس مطرح کرد:

گسترش چتر حمایتی بیمه سلامت از بیماران خاص و صعب‌العلاج

گسترش چتر حمایتی بیمه سلامت از بیماران خاص و صعب‌العلاج

ایسنا/فارس مدیرکل بیمه سلامت استان فارس عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری را یک رسالت بزرگ برشمرد و از گسترش چتر حمایتی برای بیماران خاص و صعب‌العلاج خبر داد.

علی محمد جعفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، از گسترش چتر حمایتی بیمه سلامت خبر داد و با ارائه آمار و ارقامی بیان کرد: در سامانه بیمه سلامت استان فارس تعداد بیماران خاص و صعب‌العلاج نشان‌دار شده فعال و تایید شده بیش از ۷۳ هزار نفر است که از خدمات حمایتی برخوردار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ نوع بیماری در این سیستم ثبت شده و مشمول دریافت پوشش‌های حمایتی هستند، گفت: در استان فارس مبلغی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال به بیماران خاص و صعب‌العلاج پذیرش شده در سیستم پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس با اشاره به تفکیک نوع بیماران خاص گفت: جمعیت بیماران خاص معتبر ثبت شده در سامانه بیش از ۷۵۰۰ نفر است که به ترتیب بیماران ام اس، همودیالیز، تالاسمی، پیوند کلیه و هموفیلی بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده‌اند.

جعفرپور، میزان پرداختی به مؤسسات درمانی در سال جاری برای بیماران خاص و صعب العلاج را معادل ۴۶۷ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تمامی تلاش بیمه سلامت بر مبنای کاهش زمان پرداخت مطالبات به مراکز درمانی و داروخانه ها استوار است و در تلاش هستیم تا باقیمانده مبالغ در اسرع وقت پرداخت شود.

مدیرکل بیمه سلامت فارس اظهار کرد: سقف پرداختی برای هر بیمار خاص و صعب العلاج در سال جاری معادل ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش از تلاش برای گفتمان‌سازی در حوزه پیشگیری و ارتقای سلامت جامعه خبر داد و گفت: برای بهبود شرایط نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه‌های پزشکان و بیماران هستیم.

جعفرپور بیان کرد: در ایران به‌طور متوسط در هر نسخه ۴ قلم دارو توسط پزشکان تجویز می‌شود در حالی که سرانه جهانی در حدود یک و شش دهم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha