• یکشنبه / ۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402100301447
  • خبرنگار : 50130

با حضور معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان؛

هیات صلح زندان های سنندج افتتاح شد

هیات صلح زندان های سنندج افتتاح شد

ایسنا/کردستان معاون قضایی رئیس کل و معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان، از افتتاح هیات صلح زندان‌های سنندج خبر داد.

بهادر اسدی، امروز در چهارمین جلسه کارگروه ویژه پرونده های قتل استان اظهار کرد: صلح و آشتی کلمات مقدسی هستند که به انسان ها برکت می رساند و انسان ها در سایه صلح و آشتی احساس امنیت می کنند که این احساس امنیت، زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه، استفاده از ظرفیت های مردمی برای رسیدن به این اهداف، هیات های صلح را در استان تشکیل داد افزود: تاکنون ۳۵ هیات صلح در کردستان راه اندازی شده که تشکیل این هیات ها در زندان ها نیز در کنار هیات های صلح مساجد، بقاع متبرکه و... موجب کاهش ورودی پرونده به دادگستری است.

وی عنوان کرد: پیگیری پرونده های قصاص و قتل عمد مورد توجه خاص ریاست قوه قضائیه بوده و در این خصوص باید تلاش صلح یاران، مددکاران و هیات های صلح در اخذ رضایت در پرونده های قتل بسیار پررنگ باشد. 

در ادامه این جلسه، مجتبی محمدی مدیرکل زندان های استان کردستان، صلح و سازش را یکی از اهداف شاخص سازمان زندان ها ذکر کرد و افزود: مددکاران اجتماعی شاغل در زندان ها به عنوان صلحیار بیشترین نقش را در ایجاد صلح و سازش ایفا می کنند. 

محمد خسروی، مدیر ستاد دیه استان در ادامه این جلسه اظهار کرد: به برکت وجود هیات های صلح و مددکاران زندان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۲۵ نفر از محکومین جرائم غیر عمد از زندان های استان آزاد شده اند.

وی افزود: بدهی این افراد در مجموع، مبلغ یکصد میلیارد تومان بوده است، که ۲۵ میلیارد آن گذشت شکات بوده که توسط همین صلحیاران و مددکاران زندان انجام گرفته است و ستاد دیه نیز مبالغی را به صورت وام در جهت آزادی محکومان پرداخت کرده است. 

در پایان جلسه، ابلاغ صلحیاری به مدیرکل اداره زندان های استان کردستان، مدیر ستاد دیه استان، رئیس زندان مرکزی و تعدادی از مددکاران زندان مرکزی و کانون اصلاح و تربیت شهرستان سنندج به عنوان هیات‌های صلح زندان توسط معاون توسعه حل اختلاف استان اعطا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha