• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402082417892
  • خبرنگار : 71121

راه‌اندازی نخستین سینمای شهرستان گرمه تا دو هفته آینده

راه‌اندازی نخستین سینمای شهرستان گرمه تا دو هفته آینده

ایسنا/خراسان شمالی معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از راه‌اندازی نخستین سینمای شهرستان گرمه تا دو هفته آینده خبر داد.

مسعود مرواری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: به زودی مجتمع فرهنگی هنری شهید صادقی برای اکران فیلم تجهیز خواهد شد تا مردم این شهرستان و شهرهای اطراف بتوانند از تماشای فیلم های سینمایی روز کشور لذت ببرند.

وی ادامه داد: شهرستان گرمه تاکنون از وجود سینمای ثابت بی بهره بود و فقط سینمای سیار به صورت محدود در آن فعالیت می کرد اما با پیگیری های انجام شده، ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار از سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد تخصیص یافت و تجهیزاتی نظیر سرور، پرده، دستگاه پخش، صوت کامل و... خریداری شد تا نصب شود.

وی افزود: این تجهیزات در حال نصب است تا سینمای اندیشه در مجتمع فرهنگی هنری شهید دکتر صادقی راه‌اندازی شود. پیش بینی ما این است که تا دو هفته دیگر شاهد افتتاح رسمی این سینما و بهره‌برداری از آن برای مردم باشیم.

مرواری با بیان اینکه سینمای اندیشه در گرمه ۱۳۰ نفر ظرفیت دارد و گفت: اعطای مجوز و اختصاص اعتبار برای راه‌اندازی سینما مشروط به داشتن حداقل ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است اما از آنجایی که در آن منطقه از استان هیچ سینمایی وجود ندارد و شامل چند روستا، شهر و شهرستان می شود، توانستیم نظر مثبت وزارتخانه را بدین منظور جلب کنیم.

به گفته معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، با تجهیز مجتمع فرهنگی هنری شهید صادقی گرمه به امکانات روز سینما، مردم این شهرستان می توانند فیلم های روز سینمای ایران را همزمان با سینماهای سطح کشور در این مجتمع به تماشا بنشینند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر سینمای عمیق در بجنورد و سینماهای شهرستان های شیروان، اسفراین و سملقان فعال است و سینماهای گلشن و داریوش در بجنورد و سینماهای فاروج و گرمه پس از رفع نواقص یا نصب تجهیزات راه اندازی می شود تا بخشی از نیازهای مردم استان ما به سینما برطرف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha