• جمعه / ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403040805017
  • خبرنگار : 71038

مشارکت حداکثری، انتخاب اصلح

قدردانی سفیر ایران از پلیس و وزارت خارجه استرالیا

قدردانی سفیر ایران از پلیس و وزارت خارجه استرالیا
برگزاری انتخابات در سیدنی

سفیر ایران در استرالیا گفت: از ساعت هشت صبح به وقت محلی در چهار شعبه شهرهای کانبرا، سیدنی، ملبورن و بریزبن انتخابات در استرالیا در حال برگزاری است .

به گزارش ایسنا ، احمد صادقی با بیان این که تاکنون شمار زیادی از هموطنان مقیم استرالیا  در انتخابات شرکت کرده اند، گفت: در این سرزمین که حدود ۱۴ هزار کیلومتر از سرزمین مادری فاصله دارد، هموطنان شور و شوق بسیاری داشتند که در انتخابات شرکت کنند، تماس‌های مکرری با سفارت گرفته شد و تقاضاهایی داشتند که شعب اخذ رای در نقاط مختلف دایر شود تا هموطنان‌مان در این کشور بتوانند در انتخابات شرکت کنند .

وی در گفت‌وگوی تلفنی با ستاد انتخابات در خارج از کشور با تاکید براین که هموطنان در استرالیا مانند دیگر شهروندان ایرانی در خارج از کشور علاقه‌مند هستند که در تعیین سرنوشت  خود مشارکت کنند  تاکید کرد : جمع بسیار اندکی که می‌خواستند این حق و حقوق را سلب کنند، سرخورده شدند و با جمعیت بسیاری پای صندوق‌های رای مواجه شدند. مردم خودشان در برابر این افراد خیلی محدود مقاومت کردند و حضور پرشور خودشان را حفظ کردند.

 صادقی در بخشی دیگری از صحبت‌های خود گفت:  من از مقامات وزارت خارجه و پلیس دیپلماتیک و فدرال  استرالیا تشکر می‌کنم ، آنها  همکاری بسیار خوبی با ما در حوزه انتخابیه کانبرا و در سه شهر دیگر که در خارج از نمایندگی انتخابات در آنجا در حال برگزاری است داشته اند و از آنها تشکر می‌کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی گفت : در روزهای قبل در مورد ۲  حوزه انتخابیه  سیدنی و  بریزبن تعداد محدودی به دروغ پردازی مبادرت کردند و ما برای اینکه هموطنان در فضایی آسوده رای خود را  به صندوق بیندازند، در فرصت مناسب مکان برگزاری انتخابات در این ۲ شهر  را تغییر دادیم و شاهد بودیم مردم با گرفتن نشانی‌های جدید  در انتخابات حضور پیدا کرده‌اند.

وی افزود : خوشبختانه هیچگونه اختلالی در رای گیری در این 2 حوزه به وجود نیامده و رای گیری  ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha