• شنبه / ۲۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402082014349
  • خبرنگار : 50130

اعلام فراخوان جشنواره سراسری «جام جهان‌نما» در کردستان

اعلام فراخوان جشنواره سراسری «جام جهان‌نما» در کردستان

ایسنا/کردستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از اعلام فراخوان جشنواره سراسری «جام جهان نما» خوانش غزلیات خواجه حافظ شیرازی در کردستان خبر داد.

علی‌اصغر دریایی گفت: فراخوان جشنواره سراسری «جام جهان نما» خوانش غزلیات حافظ شیرازی در کردستان اعلام شده است و هنرمندان کردستانی تا ۱۵ آذرماه فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام خود در این بخش اقدام کنند.

وی افزود: حفظ ارزش گنجینه گران‌بهای ادبی با معرفی مفاخر ایران زمین به عنوان بخشی از هویت ملی فرهنگی، ایجاد علاقه، ترغیب و آشنایی اقشار جامعه با آثار مطرح و بی‌نظیر ادبیات، بهره‌مندی و حظ ادبی با درک، دریافت و تحلیل متن مبتنی بر اجرای صحیح آن، شناخت ارزش و جایگاه موضوع خوانش با هدف ترویج خواندن متون ادبی کهن از اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کردستان با اشاره به اینکه شرکت در جشنواره در دو گروه بزرگسال و زیر ۱۲ سال بوده است، بیان کرد: هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر دو غزل از دیوان حافظ خوانش داشته باشد و آثار خود را  به صورت فایل صوتی در قالب ۳mp و حداکثر ۷ دقیقه به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

وی ادامه داد: آثار توسط هیئت انتخاب مورد بازشنوی قرار می‌گیرد و آثار برگزیده به بخش داوری معرفی می‌شود و در بخش داوری، آثار منتخب توسط سه استاد در رشته ادبیات و یک گوینده آشنا به مسائل ادبی ارزیابی می‌شود.

دریایی افزود: علاقه‌مندان می بایست آثار خود را به همراه درج کامل اطلاعات فردی(نام و نام خانوادگی، کد ملی، میزان تحصیلات، شماره تماس، نام استان و شهر) به نشانی پست الکترونیکی panjeheaftab@chmail.ir ارسال کنند.

وی در پایان یادآور شد: اختتامیه و اعلام برندگان پایان آذرماه به مناسبت شب یلدا خواهد بود و به ۵ نفر از برگزیدگان بزرگسال و ۵ نفر در بخش زیر ۱۲ سال علاوه بر لوح تقدیر و تندیس جشنواره ، جوایزی ارزنده تقدیم خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha