• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072418330
  • خبرنگار : 71516

پایان بی‌نتیجه نشست رئیس شاباک و رئیس اطلاعات مصر در قاهره

پایان بی‌نتیجه نشست رئیس شاباک و رئیس اطلاعات مصر در قاهره
رونن بار

منابع اعلام کردند نشست رئیس سازمان اطلاعات مصر با رئیس شاباک در قاهره بدون هیچ‌گونه توافقی به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، منابع اعلام کردند نشست بین «عباس کامل» رئیس سازمان اطلاعات مصر و «رونن بار» رئیس شاباک بدون هیچ‌گونه توافقی یا گشایشی در وضعیت رکود مذاکرات غیر مستقیم میان حماس و رژیم صهیونیستی به پایان رسید.

طبق گزارش «العربی الجدید»، رونن بار و عباس کامل به این نتیجه رسیدند که توافق آتش‌بس یا معامله تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی در زمان کنونی دشوار است.

به دنبال لجاجت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اضافه کردن شروط جدید به مذاکرات و پافشاری بر ادامه جنگ و جنایت‌های خود در غزه، مذاکرات غیرمستقیم آتش‌بس و تبادل اسرا بین حماس و تل‌آویو متوقف شده است.

بر اساس گزارش این روزنامه به نظر می‌رسد که مذاکرات درباره معامله تبادل اسرا تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر در حالت تعلیق قرار خواهد داشت.

رونن بار و عباس کامل در مذاکرات خود به بررسی تدابیر امنیتی در مرزهای بین غزه و استان سینای شمالی مصر و موضوع وجود نیروهای بین‌المللی یا عربی در محور نتزاریم در غزه پرداختند.

منابع مصری اعلام کردند رئیس شاباک از قاهره خواست پیامی را به ایران درباره تنش بین ۲ طرف برساند. این پیام‌ها شامل اشاره‌هایی درباره پاسخ اسرائیل به حمله موشکی اخیر ایران به اراضی اشغالی و هشدار به تهران در مورد واکنش معکوس و هدف قرار دادن مناطق غیرنظامی یا تاسیسات عمومی بود.

اخیرا روزنامه العربی الجدید گزارش داد احتمالا «عباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران به زودی برای بررسی مجموعه‌ای از پرونده‌های مشترک و دیدگاه ۲ طرف درباره تحولات منطقه به قاهره سفر کند.

طبق گزارش این روزنامه عراقچی طی سفر احتمالی خود به قاهره با «بدر عبدالعاطی» وزیر خارجه مصر، «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر و «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر دیدار کند. در این دیدارها درباره وضعیت دریای سرخ و یمن، تحولات غزه، تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان و راه‌های توقف تنش در سایه اقدام احتمالی رژیم صهیونیستی به پاسخ مشروع اخیر ایران صحبت خواهد شد.

به نوشته این روزنامه قرار است عراقچی پیام مکتوبی را از «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور ایران درباره تحرکات کنونی برای آرام کردن وضعیت منطقه به قاهره منتقل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha