• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1403072317871
  • خبرنگار : 71661

هاآرتص: غرور کاذب اسرائیل فاجعه به بار می‌آورد

هاآرتص: غرور کاذب اسرائیل فاجعه به بار می‌آورد
عملیات ایرانی وعده صادق ۲ علیه اراضی اشغالی، اول اکتبر

رژیم صهیونیستی از آنچه آن را دستاوردهای نظامی اخیر خود می‌نامد، سرمست است و نمی‌داند این غرور بی‌جا - به گواه تاریخ - خانمان‌سوز خواهد بود.

به گزارش ایسنا، رسانه صهیونیستی با اشاره به تشدید اقدامات نظامی رژیم اشغالگر در غزه و لبنان، هشدار داد این رژیم اکنون دچار نوعی غرور کاذب و گستاخی شده که می‌تواند عواقب فاجعه‌باری برای رژیم صهیونیستی و منطقه به همراه داشته باشد.

به گزارش هاآرتص، کابینه و ارتش رژیم صهیونیستی که ادعای «پیروزی» بر حماس در غزه را دارند، اکنون اهدافی دست‌نیافتنی را نشانه گرفته‌اند، از جمله نابودی حزب‌الله در لبنان و درگیری با ایران. برخی چهره‌ها در اراضی اشغالی آنقدر سرمست غرور هستند که مسئله حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران یا زیرساخت‌های نفتی آن را مطرح می‌کنند، اما به گزارش این رسانه، تاریخ نشان داده این غرور بی‌جا اغلب به فاجعه منجر می‌شود.

هاآرتص با یادآوری اینکه در حال حاضر میلیون‌ها نفر به دلیل عملیات‌های نظامی رژیم صهیونیستی رنج می‌برند، تاکید کرد صهیونیست‌ها نمی‌توانند دشمنان خود را کاملا از بین ببرند و با میزان شدید رنجی که در یک سال گذشته به مردم غزه و لبنان تحمیل کرده‌اند، نسل‌های آینده در این مناطق نسبت به صهیونیست‌ها کینه عمیقی به دل خواهند داشت.

این رسانه عبری در گزارش خود به سرخوشی و غرور کاذبی اشاره می‌کند که این روزها صهیونیست‌ها از خود بروز می‌دهند، غروری که از ترور ناجوانمردانه اعضای جنبش مقاومت در منطقه ناشی شده و رژیم صهیونیستی را درگیر این تصور اشتباه می‌کند که هیچ‌چیز جلودارش نیست. به گزارش هاآرتص، صهیونیست‌ها با این اوصاف به طرز فکر خطرناکی متمایل می‌شوند که رژیم اشغالگر را به‌سمت اقدامات تهاجمی‌تر سوق می‌دهد، حال‌آنکه چنین اقداماتی در آینده تبعات فراوانی برای آنان خواهد داشت.

هاآرتص: غرور کاذب اسرائیل فاجعه به بار می‌آورد
آوارگان غزه

هاآرتص به مقامات رژیم صهیونیستی یادآور شد که ایران کشوری بسیار قدرتمند با توانایی‌های نظامی پیچیده است که حمله مستقیم آن می‌تواند به یک درگیری بسیار بزرگ‌تر تبدیل شود، مناقشه‌ای که سایر بازیگران منطقه‌ای را نیز درگیر خواهد کرد و ویرانی گسترده‌ای به بار می‌آورد. با این حال، رسانه عبری اذعان کرد که گویا مقامات صهیونیست توجه چندانی به این خطرات نداشته و به جای تفکر راهبردی، بر دستاوردهای تاکتیکی و کوتاه‌مدت تمرکز کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، یکی از عوامل مؤثر در اعتماد به نفس کاذب صهیونیست‌ها ضعف جامعه بین‌المللی در پاسخگو کردن آنان برای جنایاتی است که در منطقه مرتکب شده‌اند. رژیم صهیونیستی مدت‌هاست که به ایالات متحده به‌عنوان متحد اصلی و حامی خود در صحنه جهانی تکیه کرده و بر این باور است که واشنگتن آن را به کاهش تنش‌ها و جلوگیری از جنگ گسترده وادار نخواهد کرد.

ایالات متحده انبارهای تسلیحاتی گسترده خود را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده و این رژیم با اتکا به این تسلیحات، قدرت نظامی ضعیفی ندارد، اما این اعتماد به نفس بیش‌ازحد یک شمشیر دولبه است، زیرا به اذعان رسانه عبری، رژیم اشغالگر شکست‌ناپذیر نیست و آنچه امروز «پیروزی‌» در نظر گرفته شود، در چشم‌برهم‌زدنی به باتلاقی بدل می‌شود که این رژیم و سرانش را غرق خواهد کرد.

هاآرتص: غرور کاذب اسرائیل فاجعه به بار می‌آورد
حمله رژیم صهیونیستی به بیروت

هاآرتص در این راستا به جنگ ۶ روزه در سال ۱۹۶۷ اشاره کرده است، جنگی که رژیم صهیونیستی خود را «پیروز» آن می‌دانست، اما این پیروزی ادعایی زمینه‌ساز چندین دهه درگیری و بی‌ثباتی در منطقه و ضعف مضاعف رژیم اشغالگر شد.

از سوی دیگر، هاآرتص تاکید دارد که جامعه بین‌المللی تا ابد صبر نخواهد کرد. گرچه دولت‌های غربی در حال حاضر مخالفت چشمگیری با اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به عمل نیاورده‌اند، اما افکار عمومی حتی در جوامع غربی هم رفته‌رفته علیه صهیونیست‌ها تغییر می‌کند و تصاویری که از آوارگان و شهدای فلسطینی در رسانه‌ها منتشر شده، ملت‌های غربی را در تداوم حمایت دولت‌های خود از این رژیم مردد کرده است؛ امری که می‌تواند به انزوای مضاعف رژیم صهیونیستی در صحنه بین‌المللی منجر شود.

به گزارش هاآرتص، مسیر فعلی رژیم صهیونیستی به مقصدی نامطلوب خواهد رسید و غرور بی‌پایان رهبران این رژیم نه‌تنها موجب گسترش نفرت و کینه‌توزی علیه صهیونیست‌ها شده، بلکه خطر جنگ گسترده منطقه‌ای را افزایش داده است. بر اساس این گزارش، تاریخ مملو از دولت‌هایی است «که به قدرت می‌نشینند و نمی‌دانند در چه زمانی باید متوقف شوند. اسرائیل هم در همین مسیر قرار دارد.»

این رسانه با اشاره به ضرورت بازنگری رهبران و شهروندان صهیونیست در سیاست‌های خود، هشدار داد که گرچه «پیروزی‌های نظامی» ممکن است موجب احساس غرور شود، اما بهای بسیار سنگینی خواهد داشت و اگر رژیم اشغالگر این غرور کاذب را مهار نکرده و واقعیت صحنه را درک نکند، بهای گزافی برای این سرمستی خواهد پرداخت و آن روز دیگر کار از کار گذشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha