• سه‌شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403072418306
  • خبرنگار : 71038

بقائی: اطمینان از بی‌کیفرمانی از عوامل اصلی جری‌شدن اسرائیل و ادامه جنایات آن در غزه و لبنان است

بقائی: اطمینان از بی‌کیفرمانی از عوامل اصلی جری‌شدن اسرائیل و ادامه جنایات آن در غزه و لبنان است

سخنگوی وزارت خارجه ایران با محکوم کردن جنایات هر روزه صهیونیست‌ها تاکید کرد که یکی از عوامل گستاخ‌تر و بی‌پرواتر شدن رژیم صهیونیستی به‌ویژه در غزه و لبنان، اطمینان داشتن آن از مصونیت از مجازات است.

به گزارش ایسنا، «اسماعیل بقائی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان «شهدای الاقصی» و حمایت برخی از کشورهای غربی از جنایت‌های این رژیم، اطمینان از مصونیت از مجازات را یکی از عوامل اصلی جری‌شدن رژیم صهیونیستی و ادامه جنایات آن در غزه و لبنان دانست.

اسماعیل بقائی در یک موضع‌گیری رسانه‌ای، جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در حمله به این بیمارستان در مرکز غزه با بمب‌های آتش‌زا را که موجب آتش‌سوزی مهیب و شهید و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم بی‌گناه شد، نمونه کامل جنایت جنگی و جزئی از طرح نسل‌کشی فلسطینیان توصیف و آن را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با یادآوری ممنوعیت تعرض به اماکن و اهداف غیرنظامی، به‌ویژه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی-امدادی طبق حقوق بین‌الملل، حملات مکرر و عامدانه رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان‌ها و کشتار بیماران و مجروحان و پزشکان و کارکنان مراکز درمانی و بهداشتی را به تنهایی برای تعقیب کیفری و محاکمه سران رژیم به جرم ارتکاب جنایات جنگی کافی دانست.

بقائی همچنین با ابراز تاسف شدید نسبت به ممانعت حامیان این رژیم خصوصا آمریکا و انگلیس از هرگونه اقدام بین‌المللی، از جمله توسط دیوان کیفری بین‌المللی، برای پاسخگو کردن سران رژیم، اطمینان از «بی‌کیفرمانی» را یکی از عوامل اصلی جری‌شدن اسرائیل و ادامه جنایات آن در غزه و لبنان دانست و مسئولیت اخلاقی و بین‌المللی حامیان رژیم را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha