• دوشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۲ / ۲۲:۳۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402080100857
  • خبرنگار : 50040

رئیس اتاق بازرگانی گیلان مطرح کرد

پیش بینی رشد صادرات گیلان تا پایان سال/ لینک شدن تجار به اتاق بازرگانی

پیش بینی رشد صادرات گیلان تا پایان سال/ لینک شدن تجار به اتاق بازرگانی

ایسنا/گیلان رئیس اتاق بازرگانی گیلان، از لینک شدن کلیه تجار و بازرگانان به سایت اتاق بازرگانی خبر داد و بیان کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال شاهد رشد صادرات گیلان باشیم.

قاسم رضاییان امروز، اول آبان ماه در گفت و گوی خبری، با اشاره به تعامل خوب اتاق بازرگانی استان گیلان با مسئولان به ویژه استاندار و معاون اقتصادی استاندار و مدیرکل صمت، اظهار کرد: اتاق بازرگانی استان گیلان با بیش از ۲۷۰۰ نفر از تجار و بازرگانان ارتباط برقرار کرده که معادل ۸۰ درصد است فعالان بخش صادرات است.

وی چند نرخی بودن ارز را یکی از مشکلات صادرات دانست و افزود: برخی سوء مدیریت‌ها در گذشته موجب دلسردی تجار و بازرگانان شده بود که هم اکنون شاهد ساماندهی تجارت خارجی با محوریت صادرات هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان، این استان را دارای پنج گمرک دانست و اضافه گرد: آستارا یکی از گمرکات مهم استان و کشور است و کالاهای تولیدکنندگان و صادرکنندگان و تجار و بازرگانان سراسر کشور از آستارا می گذرد.

رضاییان کشورهای اوراسیا را یکی از مهمترین بازارهای صادراتی ایران و گیلان دانست و گفت: کامیون های کالا از جنوب و شرق و غرب به آستارا می‌آید و لذا طی چند ماه اخیر شاهد اتراق این کامیون ها در گمرک آستارا حتی تا ۱۲ روز بودیم که در حال حاضر با همکاری مسئولان، کلیه ترددها به روز شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر اوراسیا با اتاق های بازرگانی کشورهای عربی نیز ارتباط برقرار کردیم، گفت: سایت اتاق بازرگانی گیلان را به روز رسانی کردیم و هرگونه درخواست کالا از هر کجای جهان در این سایت ثبت می شود.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان از لینک شدن کلیه تجار و بازرگانان با سایت مذکور خبر داد و بیان کرد: تجار و بازرگانان می توانند به صورت شفاف و عادلانه صادرات را انجام دهند و لذا پیش بینی می شود تا پایان سال شاهد رشد صادرات گیلان باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha