• دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402072416629
  • خبرنگار : 50046

مدیر عامل شرکت برق استان خبر داد

بهسازی شبکه های برق در روستاهای خراسان شمالی در قالب طرح بهارستان/ تامین برق ۱۱ حلقه چاه آب

بهسازی شبکه های برق در روستاهای خراسان شمالی در قالب طرح بهارستان/
تامین برق ۱۱ حلقه چاه آب

ایسنا/خراسان شمالی مدیر عامل شرکت برق خراسان شمالی از بهسازی و اصلاح شبکه های برق در روستاهای استان در قالب طرح بهارستان خبر داد.

حسن چاهی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: تامین برق نهضت ملی مسکن، بهسازی شبکه های برق روستایی و پروژه های گذر از پیک از مهم ترین پروژه های اولویت دار شرکت توزیع نیروی برق استان در سال جاری است.

وی گفت: شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در راستای بهینه سازی شبکه های فرسوده برق، بهسازی و اصلاح شبکه های برق ۱۳۶ روستا را در قالب طرح بهارستان در سال جاری در برنامه خود دارد.

چاهی ادامه داد: در نیمه نخست امسال پروژه های طرح بهارستان شامل اصلاح و بهینه سازی شبکه های فرسوده برق در ۴۵ روستا با صرف اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال انجام شد.

وی افزود: در نیمه دوم امسال نیز اصلاح و مرمت شبکه های فرسوده برق ۹۱ روستا در دستور کار قرار دارد که برای اجرای این پروژه ها بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه ریزی ها و نظارت های مستمر برای مدیریت مصرف برق در تابستان سال جاری نیز بیان کرد: برای گذر از پیک تابستان ۱۴۰۲ که با موج فزاینده گرما و به تبع آن گسترش مصرف برق در کشور مواجه بودیم، پروژه های گذر از پیک با صرف اعتباری بالغ بر ۱۳۸ میلیارد ریال اجرا شد و توانستیم با وجود خشکسالی بی سابقه و گرمای شدید، تامین برق پایداری را برای مشترکان برق استان رقم بزنیم.

وی همچنین از برق رسانی به یک روستا و ۱۳ شهرک روستایی بی برق خبر داد و اظهارکرد: برای اجرای این پروژه نیز بیش از ۱۷۹ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

مدیر عامل شرکت برق خراسان شمالی، برق رسانی به واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن یکی دیگر از گام های بزرگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی به شمار می رود، بیان کرد: در این راستا تامین برق دو هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان در اولویت قرار دارد که برای اجرای آن بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی یکی دیگر از برنامه های پیش رو را که تا پایان سال به اجرا می رسد، تامین برق چاه های آب شرب ذکر کرد و افزود: برای تامین برق ۱۱ حلقه چاه آب شرب استان نیز ۱۹۵ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

به گفته چاهی تامین برق مجتمع پساب پتروشیمی خراسان نیز برنامه دیگری است که با صرف اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال تا پایان سال به مرحله اجرا درخواهد آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha