• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403071814052
  • خبرنگار : 50444

مدیرعامل شرکت گاز استان مطرح کرد

اتمام ناترازی گاز در خراسان شمالی با ذخیره‌سازی گاز و سوخت مایع توسط صنایع

اتمام ناترازی گاز در خراسان شمالی با ذخیره‌سازی گاز و سوخت مایع توسط صنایع

ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: اگر صنایع استان نسبت به ذخیره‌سازی گاز و سوخت مایع اقدام کنند، مشکل ناترازی گاز برطرف می‌شود.

سید محمود هاشمی ۱۸ مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با ورود صنایع استان به موضوع ذخیره‌سازی، ناترازی برطرف می‌شود و دیگر با محدودیت در بخش خانگی و موضوعات پدافندی روبه‌رو نخواهیم شد.

وی تاکید کرد: اگر واحدهای صنعتی نسبت به برنامه‌ریزی برای خرید و توزیع بخاری‌های پربازده و تحویل آن‌ها به خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی اقدام کنند، مابه‌التفاوت گاز مصرفی در فصل سرما به آن‌ها تحویل می‌شود.

وی تاکید کرد: این مشوق‌ها تضمین شده است و حتی در شرایط بحرانی نیز شرکت ملی گاز خود را مکلف به انجام آن در صورت همکاری صنایع کرده است.

هاشمی گفت: برنامه‌ریزی صنایع برای استفاده از مشوق‌ها و تسهیلات احداث تاسیسات ذخیره‌سازی گاز در قالب Cng، Sng و Lng از دیگر مواردی است که بر آن تاکید داریم.

وی گفت: انتقال تعمیرات اساسی و همچنین غیرضروری به دوره محدودیت فصل سرما از جمله مواردی است که انتظار داریم صنایع آن را انجام دهند تا در زمان محدودیت مصرف گاز با مشکل مواجه نشوند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی همچنین از اجرای پنج پروژه توسعه شبکه و زیرساخت در استان خبر داد و افزود: سه مورد از این پروژه‌ها با ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در اسفراین و دو پروژه نیز در شهرستان‌های گرمه و جاجرم با ۱۱ میلیارد تومان اعتبار انجام شد.

وی تاکید کرد: ۶ پروژه تقویت شبکه و توسعه زیرساخت نیز در مراحل اجرایی است که در مجموع ۲۸۷ میلیارد تومان هزینه اجرایی آن‌ها است.

به گفته هاشمی، از این تعداد، دو پروژه با ۱۳۷ میلیارد تومان مربوط به شهرستان بجنورد، یک پروژه با ۴۲ میلیارد تومان در شهر آشخانه، یک پروژه با اعتبار هشت میلیارد تومان در جاجرم، یک پروژه با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان در گرمه و یک پروژه با ۴۰ میلیارد تومان در غلامان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha