• پنجشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۰۱
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1403071814519
  • خبرنگار : 71576

احدی: آینده بوکس روشن است/ برای اولین بار نوجوانان رها نشدند

احدی: آینده بوکس روشن است/ برای اولین بار نوجوانان رها نشدند

سرمربی تیم ملی بوکس نوجوانان ایران معتقد است اگر خانواده بوکس سختی‌های چند سال پیش رو را تحمل کند، آینده این رشته روشن خواهد بود.

اکبر احدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت رده‌های پایه بوکس ایران نسبت به ادوار گذشته، توضیح داد: برای اولین بار بود که تیم نوجوانان ایران یک نتیجه‌ خوب می‌گیرد و تیم را رها نمی‌کنند و الان در اردو هستند. خداراشکر پس از سال‌ها این اتفاق خوب برای نوجوانان افتاد و تیم نوجوانان الان در اردو است. آخرین روز تمرینات را سپری می‌کنیم و بعد از استراحت ۱۰ - ۱۲ روزه، فصل جدید اردوها آغار می‌شود.

او درباره برنامه‌های مد نظر فدراسیون و کادرفنی برای تیم نوجوانان نیز گفت: یکی دو برنامه کوتاه مدت در نظر داریم که احتمالا با تیم‌های هند و روسیه اردوهای مشترک برگزار کنیم. یک تورنمنت خوب هم در باکو برگزار خواهد شد که سعی داریم در آن مسابقات شرکت کنیم. برنامه‌ریزی و هدف فدراسیون از سرمایه‌گذاری روی این تیم کسب نتیجه در المپیک ۲۰۲۸ است و فرقی نمی‌کند من مربی تیم باشم یا شخص دیگری هدایت این نفرات را بر عهده بگیرد.

سرمربی تیم ملی نوجوانان بوکس ایران درباره وضعیت این رشته در رده‌های پایه تصریح کرد: وقتی نتایج خوب کسب می‌شود نشان از این دارد که در این بخش کار شده و تغییرات صورت گرفته است. به نظرم روند مثبتی داریم و این نتایج حاصل برنامه‌ریزی و پیگیری فدراسیون بود. تا امکانات خوب نباشد نتایج خوب کسب نمی‌شود. من درباره تیم خودم می‌گویم که امکانات و شرایط خوبی داشتند و نتیجه خوب حاصل تمام این امکانات، سخت افزار و نرم افزاری است که در اختیار داشتیم.

او درباره راهکار فدراسیون بوکس برای حفظ این تیم نوجوانان برای رده‌های سنی بالاتر نیز گفت: ما با مربیان کوبایی در تعامل هستیم و آن‌ها بسیار مربیان خوبی هستند و هر روز با آن‌ها تمرین می‌کنیم. سعی بر آن است تا یک روند مشترک بین تیم‌های ملی بوکس ایران طی شود.

کارشناس بوکس ایران درباره برخی حواشی موجود در تیم بزرگسالان مبنی بر غیبت برخی ملی‌پوشان در اردوها نیز اظهار کرد: وقتی قهرمانان نیستند دلایل خاصی وجود دارد. به عنوان مثال اگر در انتخابی‌ها باخته‌اند نشان از رشد بوکس ایران دارد، اما اگر خودشان رفته‌اند در این میان مشکلی هست و باید برطرف شود. اگر هم مربیان آن‌ها را اخراج کرده‌اند به نظرم ضعف بوکسورها است و باید به طرز فکر سرمربی تیم ملی احترام بگذارند.

احدی در پایان صحبت‌های خود توضیح داد: بوکس ما نیاز به سالن و خوابگاه دارد که اگر درست شود به هدف بزرگی رسیده‌ایم. از زمان انتخاب حسینی حقیقتا او در این زمینه تلاش بسیاری کرده و به رده‌های پایه واقعا رسیدگی می‌شود. این‌ها خدمات ماندگاری است اما به شرطی که ما خانواده بوکس هم سختی‌ها را تحمل و حوصله کنیم تا در ۴ سال آینده به نتایج قابل قبولی دست یابیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha