• پنجشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۰:۰۵
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1403071914802
  • خبرنگار : 71489

بسته خبری شامگاه ۱۸ مهر ایسنا

«تکذیب یک اختلاف»، «خبری خوش برای بازنشستگان» و «پیگیری مذاکرات پنهانی در جنگ»

«تکذیب یک اختلاف»، «خبری خوش برای بازنشستگان» و «پیگیری مذاکرات پنهانی در جنگ»

«کاپیتان قالیباف خلبان پرواز تهران- دوشنبه»، ‌«رد ادعای آزمایش هسته‌ای در ایران»،‌ «تکذیب یک اختلاف»، «دیدار عراقچی با ولی‌عهد عربستان»، «پیگیری مذاکرات پنهانی در جنگ» و «خبری خوش برای بازنشستگان» از مهمترین اخبار شامگاهی ۱۸ مهر ایسنا بودند.

به گزارش ایسنا، شامگاه چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ خبرنگاران ایسنا به تهیه و تولید اخباری پرداختند که در ادامه به مرور گزیده‌ای از آنها می‌پردازیم:

کاپیتان قالیباف خلبان پرواز تهران- دوشنبه

«تکذیب یک اختلاف»، «خبری خوش برای بازنشستگان» و «پیگیری مذاکرات پنهانی در جنگ»
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی

سیاسی- محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در راس یک هیات پارلمانی عازم دوشنبه پایتخت تاجیکستان شد. قرار است در این سفر رئیس مجلس با رستم امامعلی رئیس مجلس ملی، محمدطاهر ذاکرزاده رئیس مجلس نمایندگان و امامعلی رحمان رئیس‌جمهور تاجیکستان دیدار و گفت‌وگو داشته باشد. وی پیش از عزیمت به تاجیکستان با اشاره به ظرفیت کشور تاجیکستان گفت که سفر به تاجیکستان فرصتی برای گفت‌وگو درباره جنایات رژیم صهیونیستی و پیگیری فشار جهانی برای قطع روابط اقتصادی و فشار سیاسی با رژیم صهیونیستی است. قالیباف در این سفر به عنوان خلبان مسئولیت هدایت هواپیما را بر عهده داشت.

پزشکیان فردا به عشق‌آباد می‌رود

سیاسی- مسعود پزشکیان رئیس جمهوری در جریان سفری دو روزه که به دعوت سردار بردی محمداف رئیس جمهوری ترکمنستان صورت می‌گیرد، عصر فردا عازم این کشور می‌شود. قرار است پزشکیان در همایش بین‌المللی «ارتباط متقابل زمان‌ها و تمدن‌ها - مبنای صلح و توسعه» که به مناسبت سیصدمین سالگرد مختومقلی فراغی شاعر بزرگ ترکمن برگزار می‌شود، سخنرانی کند. پزشکیان در این سفر همچنین با رهبر ملی و رئیس جمهور ترکمنستان و نیز رئیس جمهور روسیه دیدار خواهد کرد.

رد ادعای آزمایش هسته‌ای در ایران

«تکذیب یک اختلاف»، «خبری خوش برای بازنشستگان» و «پیگیری مذاکرات پنهانی در جنگ»
محل وقوع دو رویداد زمین لرزه در ایران در روز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

جهان- سازمان پیمان منع جامع آزمایش هسته‌ای (CTBTO) زمین‌ لرزه‌های اخیر در سمنان را به ادعاها در خصوص آزمایش سلاح هسته‌ای بی‌ارتباط دانست. این سازمان اعلام کرد که در تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۲۴ دو زمین‌لرزه در استان سمنان در شمال ایران را شناسایی کرده است. رابرت فلوید مدیر اجرایی این سازمان در این رابطه گفت: «داده‌هایی که توسط بیش از ۲۵ ایستگاه در شبکه جهانی نظارتی ما جمع‌آوری شده بود، توسط تیم ما در وین تحلیل شد. این تحلیل نشان داد که این دو رویداد با زمین‌لرزه‌های قبلی در این منطقه از ایران سازگار است. در چند روز گذشته شایعه شده بود که زلزله ۴.۴ ریشتری در سمنان مرتبط با آزمایش هسته‌ای در ایران بوده است.

نشریه آمریکایی افشا کرد: اختلافات بین نتانیاهو و بایدن در رسانه‌ها کذب است

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در تحلیلی به گزارش‌های برخی رسانه‌های غربی درباره اختلافات ادعایی بین «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا پرداخت و نوشت که «جار و جنجال‌های نتانیاهو را باور نکنید! آمریکا تا حد بسیار زیادی با او موافق است.»

دیدار عراقچی با ولی‌عهد عربستان

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به عربستان سفر کرده است، با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دیدار و رایزنی کرد. او همچنین پیش از این دیدار، با فیصل بن فرحان همتای سعودی خود نیز دیدار و رایزنی کرده بود. محور اصلی دیدارهای عراقچی در جریان سفر به عربستان، رایزنی در مورد آخرین تحولات غزه و لبنان و همچنین تلاش برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی است.

کی‌یف خواستار مذاکره با مسکو است

سفیر اوکراین در ترکیه از خواست دولت خود برای برگزاری مذاکرات پنهانی و «غیرمستقیم» بین کی‌یف و مسکو خبر داد.

«واسیلی بودنار» سفیر کی‌یف در آنکارا شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که اوکراین همچنان علاقه‌مند به برگزاری «اجلاس صلح» با مشارکت روسیه است.

شهادت ۲ هزار و ۱۴۱ نفر در لبنان از ابتدای جنگ غزه

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد از آغاز تجاوزات اسرائیل در ۸ اکتبر سال گذشته تاکنون، ۲ هزار و ۱۴۱ نفر شهید شده و ۱۰ هزار و ۹۹ نفر مجروح زخمی شده‌اند.

خبری خوش برای بازنشستگان

«تکذیب یک اختلاف»، «خبری خوش برای بازنشستگان» و «پیگیری مذاکرات پنهانی در جنگ»
متناسب سازی حقوق بازنشستگان

اجتماعی- احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه آئین تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی افزایش پوشش بیمه های اجتماعی در کشور را از مهم ترین اهداف برنامه هفتم توسعه در حوزه رفاه اجتماعی عنوان کرد و گفت: اجرای اصل کفایت خدمات که یکی از برنامه های آن متناسب سازی حقوق بازنشستگان است در دستور کار وزارت رفاه قرار دارد.

فروش بیش از ۲۱۶ کیلوگرم شمش و ۲۴ هزار سکه در هفته جاری

«تکذیب یک اختلاف»، «خبری خوش برای بازنشستگان» و «پیگیری مذاکرات پنهانی در جنگ»
فروش بیش از ۲۱۶ کیلوگرم شمش و ۲۴ هزار سکه در هفته سوم مهر ۱۴۰۳

اقتصادی- در هفته‌ای که گذشت (هفته سوم مهرماه) چهار جلسه حراج، شامل دو جلسه حراج شمش طلا و دو جلسه حراج سکه طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شدکه در مجموع ۲۱۶ کیلوگرم شمش طلا و ۲۴ هزار و ۱۵۷ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان اختصاص یافت. در حراج‌های ۵۶ و ۵۷ شمش طلا به ترتیب ۱۴۰ و ۷۶ کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار ۹۹۵ در هزار از سوی متقاضیان، معامله و خریداری شد که حاکی از فروش ۲۱۶ کیلوگرم شمش طلا به ارزش یک هزار و ۱۶۸ میلیارد تومان (۱.۱۶ همت) است. همچنین در هفته جاری ۲۴ هزار و ۱۵۷ قطعه انواع سکه طلا شامل ۱۲ هزار و ۵۰۱ قطعه ربع سکه، شش هزار و ۸۵۲ قطعه نیم سکه و چهار هزار و ۸۰۴ قطعه تمام سکه، به متقاضیان اختصاص یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha