• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402071913262
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان عنوان کرد

تصویب بیش از ۱۳هزار میلیارد تومان اعتباربرای کهگیلویه و بویراحمد در سفردوم رئیس جمهور

تصویب بیش از ۱۳هزار میلیارد تومان اعتباربرای کهگیلویه و بویراحمد در سفردوم رئیس جمهور

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سفر دوم رئیس جمهور به استان ۱۳هزار میلیارد و ۳۰۷ میلیون تومان برای این استان تصویب شد که اخیرا نزدیک به ۷۰درصد مصوبات به استان ابلاغ شده است.

جهانگیر شاهینی در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال استان گفت: تهیه و تصویب اسناد توسعه استان به عنوان بسترساز و نقشه راه جامع توسعه در راستای هماهنگی و انطباق با اسناد بالادستی نظیر برنامه آمایش سرزمین ملی، منطقه ای و استانی و برنامه هفتم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی کشور داری اهمیت و ضرورت است.

وی اظهارکرد: کهگیلویه و بویراحمد در افق سند چشم انداز ۱۴۲۴، استانی است برخوردار و توسعه یافته با هویت بومی، ایرانی-اسلامی و جمعیتی سالم و پویاست که با بهره گیری ازنیروی انسانی خلاق و توانمند، فناوری های نوین و ظرفیت های مناسب در عرصه های معدنی، نفت و گاز، انرژی های تجدیدپذیر، گردشگری، منابع آبی، کشت و فرآوری گیاهان دارویی، کشاورزی نوین با تاکید بر پایداری، توازن و حفظ ملاحظات زیست محیطی با رعایت الزامات و ملاحظات پدافندغیرعامل، توانسته ضمن ایجاد هارمونی میان جامعه روستایی، شهری و عشایری متکی بر توزیع بهینه جمعیت، فعالیت و توازن بین منابع و مصارف با اقتصادی پویا، رقابت پذیر، بهره ور و برخوردار از موقعیت راهبردی در کریدورهای ارتباطی کشور، پیوند مناسبی با مناطق همجوار در پهنه جنوب غربی کشور ایجاد کند و در افق طرح به عنوان سرزمینی"پیشرفته و آباد" شناخته شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در راستای تحقق اهداف چشم انداز بلند مدت توسعه کشور، جهت گیری های ملی  آمایش سرزمین و با توجه به بیانیه چشم انداز توسعه استان، توسعه دانش پایه، متوازن و پایدار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر کاربرد فناوری‌های برتر و ایفای نقش ویژه ملی به ترتیب بر پایه صنعت، نفت و صنایع پایین دستی آن، گردشگری، آب، توسعه کشاورزی و بازرگانی بین المللی استوار خواهد بود و تکیه بر اولویت های فوق مانع بهره گیری از سایر ظرفیت های استان نخواهد بود.

شاهینی، اصلی ترین قابلیت های توسعه استان را در بخش های صنعت و معدن، منابع آب، حمل ونقل و شبکه ارتباطی، بازرگانی، گردشگری، میراث فرهنگی، کشاورزی، محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری، انرژی برشمرد.

وی عمده‌ترین تنگناها، محدودیت‌ها و مسائل اساسی توسعه استان را بیان کرد و مشارکت و هم افزایی مدیران، معاونان و کارشناسان دستگاه های اجرایی را جهت تکمیل و تدوین نهایی اسناد مذکور  مطالبه کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به استان بیش از ۱۳ هزار میلیارد و ۳۰۷ میلیون تومان تصویب شد که در روزهای اخیر، نزدیک به ۷۰ درصد مصوبات به استان ابلاغ شده است. با ابلاغ این مصوبات پیگیری تخصیص از سوی این سازمان و بخصوص مدیران کل استان الزامی است و ان شاءالله شاهد آغاز عملیات اجرایی و یا تکمیل خیلی از طرح های جدید و نیمه تمام در استان خواهیم بود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، شاهینی بیان کرد: مصوبات ابلاغ شده مربوط به امور زیرساخت‌ها در حوزه های امور زیربنایی است و جدایی از تسهیلات ۱۰ هزار میلیارد تومانی به استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha