• چهارشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402070503492
  • خبرنگار : 50455

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور خبر داد

حمایت ۱۰۰ درصدی صندوق بیمه کشاورزی از پسته به عنوان کالای اساسی

حمایت ۱۰۰ درصدی صندوق بیمه کشاورزی از پسته به عنوان کالای اساسی

ایسنا/قم قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور با بیان اینکه از پسته به عنوان کالای اساسی حمایت صد درصدی داریم، گفت: پسته برای ما مانند گندم کالای اساسی و استراتژیک محسوب می‌شود و آن را تحت حمایت ویژه قرار داده‌ایم و در همین راستا کمیته کشوری فعالان حوزه پسته را در قم تشکیل می‌دهیم.

علیرضا آل‌امین، قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور در جشنواره برداشت پسته استان قم که امروز، ۵ مهرماه با حضور مسئولان استانی، اصحاب رسانه و بهره‌برداران عرصه کشاورزی برگزار شد، عنوان کرد: کشاورزی قم در حال حرکت است و در آینده نزدیک آثار و برکات مدیریت بخش کشاورزی را می‌بینیم.  

وی با بیان اینکه در سال گذشته در کل کشور حدود هزار میلیارد تومان غرامت پرداخت کردیم، تصریح کرد: سال گذشته هفت هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان قم شامل ۲۵ درصد تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفت.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور، اظهار کرد: بیمه کشاورزی، بیمه دولتی است و دولت سیزدهم همت ویژه‌ای در راستای حمایت از کشاورزان دارد؛ سال گذشته در قم ۲ میلیارد حق بیمه دریافت کردیم در حالی که بیش از ۷ میلیارد غرامت پرداخت شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر بهترین فرصت برای حمایت از بخش کشاورزی است، زیرا وزیر جهاد کشاورزی دستور داده‌اند همه فعالان عرصه کشاورزی و عوامل تولید حتی ماشین آلات، سیلوها و نانوایی‌ها بیمه شوند.

آل‌امین با بیان اینکه از پسته به عنوان کالای اساسی حمایت ۱۰۰ درصدی داریم، افزود: پسته برای ما مانند گندم کالای اساسی و استراتژیک محسوب می‌شود و آن را تحت حمایت ویژه قرار داده‌ایم و در همین راستا کمیته کشوری فعالان حوزه پسته را در قم تشکیل می‌دهیم.

وی تاکید کرد: با حمایت دولت و در راستای اهداف محیط زیستی ۳۰ میلیارد تومان هزینه برای خسارت ناشی از وحوشی که در خطر انقراض قرار دارند به کشاورزان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha