• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۲
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403040603326
  • خبرنگار : 50678

مردم از رئیس‌جمهور دولت چهاردهم چه انتظاری دارند؟

مردم از رئیس‌جمهور دولت چهاردهم چه انتظاری دارند؟

ایسنا/قم در مصاحبه‌های میدانی ایسنا، معیشت و ترمیم حوزه اقتصاد کشور مهم‌ترین خواسته مردم از رئیس‌جمهور چهاردهم بود.

با شهادت شهید رئیسی و شهدای خدمت انتخابات ریاست جمهوری زودتر از موعد مقرر به جریان افتاد و با توجه به تبلیغات و مناظرات ۶ کاندیدایی که از سد شورای نگهبان گذشته و تایید صلاحیت شدند تنور انتخابات با نزدیک شدن به هشتم تیرماه روز به روز داغ‌تر می‌شود.

ستادهای انتخاباتی و مردمی کاندیداها در استان‌های کشور به ویژه در شهر قم شروع به فعالیت کرده است و مردم با بررسی و دقت نظر در برنامه‌ها و مناظرات و هم چنین شعارهای انتخاباتی این ۶ نامزد، کاندیدای اصلح خود را جست وجو می‌کنند در کنار این که مقام معظم رهبری بر حضور حداکثری تاکید دارند بارها بر توجه به برنامه‌ها و شعارهای کاندیداها برای انتخاب یک کاندید اصلح برای یک دوره ریاست جمهوری در همه سخنرانی‌های خود به مردم توصیه‌هایی داشتند.

با توجه به داغ شدن تنور تبلیغات و شعارهای کاندیداها ایسنا به میان اقشار مختلف مردم قم رفته تا در مصاحبه‌های میدانی انتظارات آن‌ها را از رئیس جمهور دوره چهاردهم جویا شود با توجه به این مصاحبه‌های میدانی معیشت و تمرکز بر اقتصاد کشور مهم‌ترین خواسته مردم قم از رئیس جمهور آینده به شمار می‌رود.

ضرورت تمرکز رئیس جمهور؛ بر معیشت مردم

یک بانوی میانسال قمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: باید رئیس جمهور آینده به معیشت مردم توجه کند چون وضعیت اقتصادی قدرت تاب‌آوری مردم را کاهش داده؛ لذا از رئیس جمهور می‌خواهیم برنامه مشخصی برای معیشت مردم به ویژه دهک‌های پایین اجرا کند. کشور ما ظرفیت و توانایی بسیاری دارد و می‌توان در سایه تحریم چاره‌ای برای اقتصاد داشت.

لیلا دهقانی می‌گوید: در جامعه هستند بانوانی که به تنهایی نان آور خانواده هستند و با وجود مشکلات اقتصادی باید برنامه‌ای برای توانمندسازی و حمایت از این بانوان سرپرست خانوار وجود داشته باشد.

اقتصاد در سایه تحریم درمان دارد

یکی از شهروندان قمی عنوان کرد: بسیاری از مشکلات از طریق برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از یک تیم کارشناس در حوزه اقتصاد برطرف می‌شود و هیچ ارتباطی به تحریم هم ندارد قبول داریم وضعیت کشور با تحریم ظالمانه با چالش‌هایی روبه‌رو است اما ما سرمایه اجتماعی و انسانی خوبی داریم؛ واحدهای تولیدی مطلوب و همچنین در همه حوزه‌ها حرفی برای گفتن داریم که می‌توان با تدبیر تحریم‌ها را دور زد به نظر می‌توان سیاست دیپلماسی شهید رئیسی را دنبال کرد.

به گفته سیدرضا برقعی، وقتی دست دلالان و سودجویان از بازار قطع شود و از دانش بنیان‌ها حمایت کنیم و یا به توانمندی‌های خود تکیه کنیم می‌توانیم درمانی برای اقتصاد بیمار کشور پیدا کنیم رهبری سال‌هاست بر حوزه اقتصاد و تولید تاکید دارند اگر در این مسیر حرکت کنیم اقتصاد ما شکوفا می‌شود.

جوانان را باور داشته باشیم

یک جوان قمی که فارغ‌التحصیل رشته فناوی اطلاعات است در این گفت‌وگو افزود: ما فارغ التحصیلان زیادی داریم که هر کدام ظرفیتی برای آینده کشور هستند اما متاسفانه به دلیل عدم حمایت و نیافتن بازاری برای کار مأیوس هستند باید جوانان را باور کرد. در شعارهای هرکدام از نامزدها برنامه‌هایی برای جوانان وجود دارد اما باید منتظر بود آیا در عمل خود را پابند این برنامه‌ها می‌دانند؟

به گفته محمدرضا بهشتی؛ جوانان اگر وارد بازار کار نشوند آینده آن‌ها تباه می‌شود باید در سیاست گذاری‌ها هم از ایده‌های جوانان استفاده کنیم مگر ما کم جوان نخبه داریم جوانان حمایت می‌خواهند ما نیاز به حمایت داریم وقتی جوانی نتواند برای خود شغلی پیدا کند هم در ازدواج و هم در آینده او تاثیر منفی دارد، باید فرصت‌های شغلی ایجاد کنیم.

مسکن اولویت برنامه دولت چهاردهم

یک شهروند دیگر قمی گفت: به نظر برنامه‌ریزی برای ساخت مسکن به ویژه برای دهک‌های کم درآمد و جوانان حائز اهمیت است؛ اکنون که فصل جابه‌جایی است بسیاری از خانواده‌ها با مشکلاتی روبه‌رو هستند، قیمت اجاره بها مستاجران را در شرایط سختی قرار داده است، باید هر کدام از نامزدها و آن نامزدی که به عنوان رئیس جمهور آینده است در سیاست خود مسکن را مد نظر داشته باشد حال یا تسهیلات مسکن و یا مسکنی برای افراد کم درآمد به نظر باید جزئی از اولویت‌ها باشد.

توجه به دیپلماسی و راهبرد شهید رئیسی

یک شهروند ۴۵ ساله قمی که فعالیت فرهنگی دارد، گفت: از رئیس‌جمهور آینده می‌خواهیم غرب‌زده و خودتحقیر نباشد و به جوانان این مرز و بوم اعتماد کند و میدان را در عرصه‌های مختلف به همین جوانان محول کند و خود را خادم مردم بداند. با تورم و بنگاه‌های بانکی و اقتصادی برخورد شدید داشته و خستگی‌ناپذیر و متعهد باشد.

مرتضی کاویان زاده افزود: بسیاری درمان همه مشکلات کشور را در برجام و یا نزدیکی با کشورهای اروپایی می‌دانند در حالی که شهید رئیسی در سیاست خارجی خود راهبردی ماندگار را طی کرد که دستاوردهای خوبی به همراه داشت.

وی عنوان کرد: می‌توان بدون برجام و با تعامل با کشورهای همسایه به اقتدار رسید به نظرم رئیس جمهور آینده باید قدم گذاشتن در مسیر سیاست دولت سیزدهم را جزئی از برنامه‌های خود بداند و به آن توجه داشته باشد.

ثبات ارز و بالا بردن ارزش پول ملی

لیلا صبوری بانویی که در کسب و کارهای خانگی فعالیت دارد، اظهار کرد: قیمت بسیاری از کالاها با ارز رابطه مستقیم دارد و تأثیر بسیاری بر اقتصاد دارد باید برنامه رئیس جمهور آن قدر قوی باشد که به ثبات ارز ختم شود و ارزش پول ملی را بالا ببرد.

وی افزود: جلوگیری از رانت و رانت بازی، انتخاب و انتصاب یک تیم قوی و کار بلد و همچنین انتخاب مدیران اجرایی قوی و مطلوب در استان‌ها از دیگر انتظارات ما از رئیس جمهور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha