• چهارشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402060100121
  • خبرنگار : 50160

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سلطانیه عنوان کرد

تاثیر اقدامات انجام شده در احیای چمن تاریخی سلطانیه

تاثیر اقدامات انجام شده در احیای چمن تاریخی سلطانیه

ایسنا/زنجان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سلطانیه گفت: اقدامات صورت گرفته جهت احیای چمن سلطانیه طبق بررسی‌های کارشناسی به عمل آمده و بازدیدهای متعدد میدانی، در پوشش گیاهی و پیشگیری از بیابان زایی و ایجاد ریزگرد بسیار موثر بوده است.

مهدی شیرخانی صبح امروز (۱ شهریورماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اقدامات موثر صورت گرفته در خصوص احیای چمن سلطانیه، اظهار کرد: ضمن تشکیل کارگروه تخصصی با عنوان کارگروه احیای چمن سلطانیه، ۱۵ جلسه از اوایل سال ۱۴۰۱ تا به امروز با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شده است.

وی افزود: جلسات متعدد با شوراهای اسلامی و دامداران قرای همجوار چمن سلطانیه به منظور تسهیل‌گری و فرهنگ‌سازی جهت همراهی بهره‌برداران در امر قرق و احیای چمن سلطانیه برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به قرق کل چمن سلطانیه در سال‌جاری به استناد مصوبه سیزدهمین کارگروه احیای چمن سلطانیه در ۲۹ فروردین ۱۴۰۲، تصریح کرد: رودخانه و مسیل سیاه سره به طول ۱۵۰۰ متر جهت انتقال آب‌های جاری به چمن سلطانیه توسط امور منابع آب و با همکاری اداره منابع طبیعی و اداره راهداری شهرستان سلطانیه بازگشایی شده است.

شیرخانی با بیان اینکه اساتید دانشگاه زنجان جهت پایش وضعیت چمن سلطانیه، بازدیدهای متعددی دارند، ادامه داد: با دانشگاه زنجان در خصوص انجام مطالعات برای تامین و انتقال آب، و ارائه راهکارهای علمی و عملی قراردادی با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان منعقد شده و در راستای جلوگیری از ورود هر گونه دام به چمن سلطانیه نیز با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان با ۲ دو نفر عقد قرارداد صورت گرفته است.

وی یادآور شد: گشت و سرکشی شبانه‌روزی از عرصه چمن سلطانیه توسط همکاران یگان حفاظت جهت جلوگیری از هر گونه تخریب و تصرف و پیشگیری از وقوع احتمالی حریق همواره انجام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون علی‌رغم وزش بادهای تند در منطقه شاهد طوفان ریزگرد در چمن سلطانیه نبودیم، خاطرنشان کرد: اقدامات صورت گرفته جهت احیای چمن سلطانیه طبق بررسی‌های کارشناسی به عمل آمده و بازدیدهای متعدد میدانی، در پوشش گیاهی و پیشگیری از بیابان زایی و ایجاد ریزگرد بسیار موثر بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha