• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402051811443
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

فعالیت ۱۳۰۰ هیئت مذهبی طی ایام محرم در استان کهگیلویه و بویراحمد

فعالیت ۱۳۰۰ هیئت مذهبی طی ایام محرم در استان کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از یک هزار و ۳٠٠ هیئت مذهبی طی ایام عزاداری دهه اول محرم در سطح استان فعالیت داشتند.

سید هاشم موسوی نیا روز چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۲ در نشست با خبرنگاران، افزود: با محوریت فعالیت‌های مردمی و همکاری دستگاه‌ها، چندین عنوان برنامه طی ایام محرم در استان محقق شد.

وی از برگزاری ۱٠ همایش «احلی من العسل» در استان طی ایام دهه اول محرم خبر داد و اظهار کرد: ۱٠ همایش شیرخوارگان حسینی با همکاری دستگاه‌های فرهنگی در استان اجرا شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اعزام ۲۵٠ مبلغ خارج از استان با پوشش ۱۱ گروه به مناطق مختلف خاطرنشان کرد: ۴۵٠ مبلغ خارج از استان، در قالب طرح هجرت و بومی نیز در راستای فعالیت‌های مختلف در ایام دهه اول محرم اقدام کردند.

موسوی نیا با اشاره به گردهمایی هیئت های مذهبی، توزیع پرچم، ریسه کشی و سیاه پوشی شهرها در ایام محرم، تصریح کرد: برپایی نمایشگاه‌های «سیر تاریخی محرم» و افتتاحیه حسینیه «هنر و رسانه» نیز محقق شد.

وی ادامه داد: طی ایام دهه اول محرم سال جاری برگزاری روضه‌های خانگی با استقبال بهتری به نسبت زمان شیوع کرونا رو به رو شد بطوریکه حدود ۸۰۰ روضه خانگی در استان برگزار شد.

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی «حسینیه کودک» خبر داد و عنوان کرد: موکب‌های خدمت رسانی را نیز در سطح استان داشتیم.

موسوی نیا با اشاره به ارائه حواله‌های جهت کمک به نذری بین هیئت‌ها و مردم با پوشش پیش از ۱٠٠ تن برنج، ۲٠ تن گوشت، ۳۲ تن گوشت مرغ و ۱٠ تن شکر تاکید کرد: همچنین اقدامات حمایتی دیگری تا پایان ماه محرم در این راستا اجرایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر مردم محور بودن برنامه های عزاداری دهه اول محرم در استان، بیان کرد: بسیاری از برنامه‌ها با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و از سوی مردم برگزار و محقق شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha